مسافرت رفتن از هر نوعی که باشد یعنی از سفر کاری گرفته تا سفری تفریحی، همیشه جذابیت ها و هیجانات خاص خودش را دارد. ممکن است شما برای آن هفته ها یا حتی ماه ها برنامه ریزی کرده باشید تا حدی که بلیط قطار خود را به صورت پیش فروش خریده باشید تا برنامه ریزی […]

مسافرت رفتن از هر نوعی که باشد یعنی از سفر کاری گرفته تا سفری تفریحی، همیشه جذابیت ها و هیجانات خاص خودش را دارد. ممکن است شما برای آن هفته ها یا حتی ماه ها برنامه ریزی کرده باشید تا حدی که بلیط قطار خود را به صورت پیش فروش خریده باشید تا برنامه ریزی سفرتان بدون هیچ نقص و مشکلی باشد. اما در این میان یک سری سفرها وجود دارند که شما ممکن است که بدون اطلاع قبلی از آن مجبور شوید که به شهری دیگر و یا کشوری دیگر فورا سفر کنید.

در این میان جدای از برنامه ریزی برای سفر و حتی تهیه بلیط و اطلاع از آب و هوای چنین سفرهایی، مدت زمان مسافت آن بسیار مهم است، خصوصا اگر برای رسیدن به مقصد عجله داشته باشید. ما در این مطلب از مطالب مستر بلیط قصد داریم تا مدت زمان سفر با قطار به شهرهایی که بسیار پر تردد هستند را با بررسی کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

مدت زمان سفر از تهران بندرعباس با قطار

بندعباس یکی از شهرهای جنوبی و زیبای ایران است که گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. اگر قصد دارید تا به وسیله قطار تهران بندرعباس به این شهر سفر کنید باید بدانید که قطارها در نوع موجود هستند. اگر قرار است با قطار نوع اول، که قطار عادی تلقی می شود از تهران به بندرعباس سفر کنید حدود ۱۲۸۶ کیلومتر را باید از طریق قطار طی کنید که این قطار های عادی شما را پس از ۱۴ الی ۱۵ ساعت به مقصد خواهند رساند. همچنین ایستگاه راه آهن بندرعباس حدود ۲۰ دقیقه تا رسیدن به مرکز شهر فاصله دارد.

 

مسارفت با قطار به شمهد

 

مدت زمان سفر از تهران به مشهد با قطار

مشهد یکی از شرقی ترین شهری است که در ایران واقع شده اما با بیشتر شهرها و نقاط ایران فاصله داردبا این وجود بازهم اولین گزینه بسیاری از ایرانی ها برای سفر است. وجود بارگاه امام هشتم در این شهر سبب شده تا سالانه گردشگران بسیاری به مشهد از طریق زمینی یا هوایی سفر کنند. قطار یکی از مناسب ترین و کم هزینه ترین روش های سفر به مشهد است. امروزه آژانس ها و سایت های مسافرتی بسیاری برای سفر با قطار به مشهد وجود دارد. اگر مقصد شما برای سفر به این شهر، تهران باشد، و قطار تهران مشهد را برای حرکت انتخاب کنید حدود ۱۰ الی ۱۱ ساعت طول می کشد تا به مشهد برسید.

مدت زمان سفر از تهران به اصفهان با قطار

اصفهان هم یکی دیگر از مهم ترین شهرهای توریست پذیر کشورمان است و جاذبه های تاریخی و معروفی همچون سی و سه پل، پل خواجو، نقش جهان را در خود جای داده است. این شهر که نماد تمدن و قدمت ایران است سالانه توریست های خارجی بسیاری را به خود جذب می کند. سفر از تهران به اصفهان راحت ترین کار ممکن است چراکه فاصله چندانی ندارد. به طور کلی فاصله تهران تا اصفهان حدود ۴۴۸ کیلومتر می باشد و اگر برای سفر به این شهر زیبا، قطار تهران اصفهان را انتخاب کنید  حدود ۷ ساعت طول
می کشد.

مدت زمان سفر از تهران به شیراز با قطار

مدت زمان سفر از تهران به شیراز با قطار

شیراز که مرکز استان فارس است جز یکی از تاریخی ترین شهرهای کشورمان می باشد. اگر بخواهیم از زیبایی های شیراز بگوییم شاید این متن بسیار طولانی شود، چراکه زیبایی های شیراز و اماکن گردشگری اش وصف نشدنی هستند و هرچقدر از جذابیت این شهر بگوییم کم گفته ایم. قدم زدن در خیابان های شیراز به همراه عطر بهار نارنجی که به مشام می رسد هر کسی را سر خوش می کند و می تواند سفری به یاد ماندنی برای تان به ارمغان بیاورد. برای سفر به این هر راه های مختلفی وجود دارد اما اگر می خواهید سفری لذت بخش تر را تجربه کنید، انتخاب قطار بهترین گزینه است چراکه می توانید از در راه از طبیعت بکر و زیبای بین راه و تماشای آن لذت ببرید. شیراز هم یکی دیگر از شهرهای زیبای ایران است که گردشگران را همانند آهن ربا به سمت خود می کشد. اگر قصد دارید از تهران به این شهر سفر کنید باید قطار تهران شیراز را انتخاب نمایید. به طور کلی فاصله تهران تا شیراز از لحاظ مسافتی حدود ۹۳۵ کیلومتر است که این مسیر با قطار از لحاظ زمانی ۱۵ ساعت طول خواهد کشید.