الیاسی در ادامه با اشاره به فعالیت حدود 300 هیئت مذهبی در نکا خاطرنشان کرد: منع گفتمان سیاسی در هیئات مذهبی نداریم و مخالف مسائل سیاسی نیستیم اما هیئات مذهبی نباید سیاسی شوند.

 

 

heyat-mazhabi5
 به گزارش شرق پرس، حجت‌الاسلام محمدعلی الیاسی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حال حاضر ۸ موسسه قرآنی در سطح شهرستان فعال است که شامل پنج موسسه اصلی و سه شعبه می‌شود.

 

 

وی با بیان اینکه با توجه به جمعیت بیش از ۴۰ هزار نفری در شهر نکا، وجود هشت موسسه قرآنی کافی است، افزود: ‌نیازمند افزایش و کثرت موسسه‌های قرآنی نیستیم.

 

الیاسی با تاکید بر افزایش کیفیت در ارائه برنامه‌های قرآنی و اداره مناسب موسسه‌های قرآنی گفت: باید برنامه‌های قرآنی ساماندهی شود تا کیفیت جایگزین کمیت شود و تنها به فکر کثرت موسسه قرآنی نباشیم بلکه به اداره مناسب آن هم بیاندیشیم.  

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نکا همچنین ادامه داد: هم‌اکنون ۲۱ خانه قرآنی در روستاهای نکا فعال است که این خانه‌های قرآن دارای مکان مناسب توسط تبلیغات اسلامی و یا دهیاری‌ها هستند و مشکلی وجود ندارد.

 

منع گفتمان سیاسی در هیئت‌های مذهبی نداریم

 

الیاسی در ادامه با اشاره به فعالیت حدود ۳۰۰ هیئت مذهبی در نکا خاطرنشان کرد: منع گفتمان سیاسی در هیئات مذهبی نداریم و مخالف مسائل سیاسی نیستیم اما هیئات مذهبی نباید سیاسی شوند.

 

وی با بیان اینکه از تعداد حدود ۳۰۰ هیئت مذهبی نکا، ۹۰ هیئت ویژه دانش‌آموزی است، یادآور شد: بقیه هیئت‌های مذهبی شهرستان هیئت‌های محوری، فعال، هیئت‌های مسجدی و هیئت‌های منزل مسجدی است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نکا با اشاره به اینکه بیشتر هیئت‌های مذهبی نکا ثبتی مسجدی هستند، بیان کرد: فعالیت هیئت‌های خاص منزلی که فعالیت آنان ویژه منازل باشد در شهرستان ممنوع است.  

 

الیاسی با بیان اینکه نظارت بر کار هیئت‌های مذهبی توسط شورای هیئت‌های مذهبی انجام می‌شود، ادامه داد: هیئت‌های مذهبی بیشتر خودگردان هستند و کمک مالی دولتی به هیئت‌ها بسیار کم و ناچیز است و سیاست برآن است که هیئت‌های مردمی اداره شوند و دولتی نشوند.

 

۲۱ نامزد در انتخابات کانون مداحان نکا شرکت کردند

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نکا همچنین از برگزاری انتخابات کانون مداحان این شهرستان در ۱۲ دی ماه همزمان با کشور خبر داد و گفت: ۲۱ کاندیدا برای انتخابات کانون مداحان و شاعران آیینی نکا حضور دارند که از این تعداد ۱۳ نامزد از آقایان و هشت نفر از بانوان مداح و شعرای آیینی هستند.

 

به گفته وی، انتخابات این کانون هر سه سال یک‌بار با حضور تمام مداحان برگزار می‌شود و با توجه به جمعیت جامعه مداحان، شورایی متشکل از پنج عضو اصلی و سه نفر علی‌البدل به‌ عنوان کانون مداحان و شاعران آیینی شهرستان انتخاب می‌شوند.

 

الیاسی یادآور شد: جذب و آموزش نیروهای مستعد، سازماندهی و صدور کارت شناسایی، ارتقای معرفتی و علمی مداحان از طریق آموزش‌های تخصصی، تغذیه فکری مناسب به مداحان، نظارت بر نحوه عملکرد و ویژگی‌های فنی و شأنی مداحان، آسیب شناسی و آسیب‌زدایی حوزه مداحی از مهم‌ترین مأموریت‌های کانون مداحان است.

 

این مسئول دینی،‌ تعداد مداحان و شاعران آیینی ساماندهی شده شهرستان نکا را ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: کارت موقت شناسایی تمامی مداحان و شاعران آیینی شهرستان ویژه اخذ رأی صادر شده و به‌صورت موقت بوده و این کارت تنها تا پایان اخذ رأی اعتبار دارد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نکا اضافه کرد: کارت دائم مداحی برای سال ۹۴ پیش‌بینی شده که فیلترهای خاصی همچون احکام، قرائت قرآن، اخلاق، آموزش و.. در آن لحاظ شده تا شاهد شناسایی و ساماندهی مناسب مداحان باشیم.

 

وی یادآور شد: سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شاعران آیینی شهرستان نکا همزمان با سراسر کشور روز جمعه ۱۲ دی‌ماه در سالن ارشاد این شهرستان برگزار می‌شود./فارس