منطقه آزاد سه لکه ای مازندران با رای 132 نماینده مجلس به تصویب رسید تا گامی مهم در توسعه این استان مهم کشاورزی و گردشگری برداشته شود

شرق پرس : منطقه آزاد که یکی از خواسته های  بحق و دیرینه مازندرانی ها بود با تصویب مجلس یک گام دیگر به اجرایی شدن نزدیک شد.

استان استراتژیک مازندران پس از سالها کش و قوس بالاخره با تایید دولت و با رای ۱۳۲ نماینده از ۲۰۰ نماینده حاضر مجلس در روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت به جمع مناطق آزاد کشور پیوست که با اجرای صحیح این مصوبه قطعاً باید شاهد توسعه متوازن مازندران در سالهای آینده باشیم.

احمد حسین زادگان استاندار با همراهی نمایندگان مجلس استان و با ارائه طرحی مبنی بر منطقه آزاد سه لکه ای در مازندران موفق به شکستن این طلسم شد.

منطقه آزاد به چه درد می خورد؟

منطقه آزاد به ناحیه ویژه ای در خارج از مرز گمرکی گفته می شود که تولیدات آن جهت گیری صادراتی دارند.

هدف اصلی ایجاد این مناطق، توسعه و رشد اقتصادی از طریق سرمایه گذاری خارجی در حوزه تولید و صادرات تبیین شد.

امروزه کشورها برای تامین سرمایه و ایجاد زیرساخت های اساسی رشد و توسعه اقتصادی، کسب فناوری های نوین، ایجاد اشتغال و مواردی از این قبیل، ناگزیر از برنامه ریزی برای جلب و جذب سرمایه های داخلی و خارجی هستند و ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یکی از مهمترین راهکارهای کشورهای مختلف دنیا در چند دهه اخیر برای نیل به این مهم بوده است.

منطقه آزاد محرکی برای تشویق صادرات است و سالهاست که بسیاری از کشورهای در حال توسعه با به کارگیری این ابزار، سعی در حرکت بسوی توسعه یافتگی خود هستند.