پس از تخریب پل ارتباطی شهرستان میاندورود و ساری بر اثر وقوع سیل، اینکه این پل در تقسیمات کشوری در حوزه کدام شهرستان قرار دارد مهم‌ترین دغدغه مسؤولان دو شهرستان بود تا اینکه مشکلاتی برای تردد مردم منطقه بوجود آید

شرق پرس : وقوع سیل روزهای پایانی سال گذشته در مازندران موجب وارد شدن خسارت زیادی به زیرساخت‌ها، جاده‌ها، پل‌ها و راه‌های شهری و روستایی شد.

پل ارتباطی شهرستان ساری و میاندورود در نزدیکی روستای دنگسرک ساری و گلخانه شرکت زراعی دشت‌ناز قرار دارد که در نخستین روزهای وقوع سیل بر اثر شدت سیلاب تخریب و موجب قطع راه ارتباطی روستاهای اطراف شده بود و با گذشت بیش از یک ماه از وقوع سیل در مازندران تاکنون اقدامی برای بازسازی و ایجاد پل جدید انجام نشده است.

طی یک ماه اخیر اینکه پل ارتباطی ساری و میاندورود در تقسیمات کشوری در حوزه جغرافیایی کدام شهرستان قرار دارد مهم‌ترین دغدغه مسؤولان ساری و میاندورود بود که پیگیری‌های مردم و خبرگزاری فارس به این غائله پایان داد.

 

پل ارتباطی ساری و میاندورود در حوزه جغرافیایی میاندورود است

بخشدار مرکزی ساری در این‌باره به فارس گفت: پل جاده ارتباطی ساری و میاندورود در روستای دنگسرک و مجاورت گلخانه دشت‌ناز در تقسیمات کشوری در حوزه جغرافیایی شهرستان میاندورود قرار دارد.

 

حجت‌الله هادیان اظهار کرد: با توجه به مشکلات به‌وجود آمده برای مردم منطقه ساری و میاندورود طی جلسه‌ای که با فرماندار ساری برگزار شد، مقرر گردید با همکاری فرمانداری میاندورود بخشی از هزینه احداث پل جدید توسط فرمانداری  ساری از محل اعتبارات ستاد بحران مرکز استان پرداخت شود.

ضرورت مشارکت شرکت دشت‌ناز در احداث پل جدید

فرماندار شهرستان میاندورود نیز در این راستا در گفت‌وگو با فارس در ساری با اشاره به اینکه پل جاده دسترسی ساری و میاندورود در تقسیمات کشوری در حوزه جغرافیایی میاندورود قرار دارد، گفت: برای احداث پل جدید جلسه‌ای با مدیرکل مدیریت بحران استانداری، معاون عمرانی استاندار مازندران و فرماندار ساری برگزار شده و بازدیدها صورت گرفته است.

علی غلامیان‌صلاحی با بیان اینکه بودجه احداث پل جدید باید از سوی ستاد بحران استانداری مازندران اختصاص پیدا کند، افزود: این پل در مجاورت گلخانه دشت‌ناز قرار دارد و مسؤولان شرکت زراعی دشت‌ناز برای احداث پل جدید باید  پیش قدم شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استفاده شرکت زراعی دشت‌ناز از این پل، امیدواریم بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی میله‌گرد و سیمان مورد نیاز احداث پل جدید را تامین کند.

فرماندار شهرستان میاندورود از دستور به اداره راهداری این شهرستان برای تعیین پیمانکار خبر داد و گفت: پیمانکار برای احداث پل جدید جاده دسترسی ساری و میاندورود هفته بعد تعیین و مراحل پروژه عمرانی آغاز می‌شود.