شهرداری اصفهان بدلیل رفع تصرف مجتمع تفریحی‌اش شکایتی را علیه اداره منابع طبیعی عباس آباد مازندران انجام داد و تخریب را خلاف قانون اعلام کرد...

شرق مازندران : آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل یکی پس از دیگری در استان‌های شمالی قوت گرفت و در مازندران نیز که بیشترین میزان تصرف اراضی ساحلی را داشتیم، نیز روزانه در حال انجام شدن است، اما در پی آزادسازی حریم ۶۰ متری ساحل در مجتمع هشت بهشت در عباس‌آباد، شهرداری اصفهان به‌دلیل رفع تصرف مجتمع تفریحی‌اش در این شهرستان از رئیس اداره منابع طبیعی این شهرستان شکایت کرد و طبق شکواییه ارسالی به اداره منابع طبیعی، شهرداری اصفهان خود را مالک رسمی ملک مذبور دانسته و تخریب را خلاف قانون اعلام کرده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری عباس‌آباد در این زمینه  با بیان اینکه شهرداری اصفهان به‌دلیل رفع تصرف مجتمع تفریحی‌اش در عباس‌آباد شکایت کرد، گفت: طبق شکواییه ارسالی به اداره منابع طبیعی، شهرداری اصفهان خود را مالک رسمی ملک مذبور دانسته و تخریب را خلاف قانون اعلام کرده است.

سینا عبدی در بازدید از سواحل این شهرستان با اشاه به شکایت شهرداری اصفهان از منابع طبیعی عباس‌آباد بعد از رفع تصرف ساحل اظهار کرد: حریم ساحلی مجتمع تفریحی هشت بهشت متعلق به شهرداری اصفهان بود که در پی دستور رئیس جمهور در تاریخ ۲۰ بهمن رفع تصرف شد، اما شهرداری اصفهان بعد از این اتفاق شکایتی مبنی بر اینکه به دستور «سینا عبدی شخصی ناشناس با یک دستگاه بیل مکانیکی اقدام به تخریب سکو و حصار قسمت شمالی مجتمع تفریحی هشت بهشت شهرداری اصفهان و بیان اینکه ایشان مجوزی برای تخریب حضار نداشته‌اند،» کرده است.

وی با بیان اینکه اولین دستور آزادسازی این مکان را تاریخ پنجم آذر ۱۳۹۹ گرفتیم، گفت: طی اعتراض هیأت مدیره دومین دستور را در تاریخ ۱۲ اسفند ۹۹ دریافت و همه دستورها را به هیأت مدیره ابلاغ کردیم.

عبدی با اشاره به اینکه پس از ابلاغ دستور، هیأت مدیره اعلام آمادگی برای همکاری لازم را داشتند، اظهار کرد: به دلیل درخواست هیأت مدیره مبنی بر اینکه در این مکان باید دیوار ساحلی نصب شود به آنها مهلت بیش از یک‌سال داده شده  بود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری عباس‌آباد به تغییر شهردار و شورا در این مدت اشاره و خاطر نشان کرد: بعد از دستور رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی فوری سواحل بلافاصله در شهرستان عباس‌آباد شورای تامین تشکیل و در بند دو صورتجلسه شورای تامین به بنده اختیار ابلاغ مهلت ۵ روز برای متصرفان داده شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل داشتن دستور قضایی از قبل به مجتمع هشت بهشت ۴۸ ساعت فرصت تا اقدامات لازم برای آزادسازی سواحل را انجام دهند، افزود: سه بار دستور قضایی مبنی بر اجرای ماده ۱۱ قانون اراضی ساحلی را داشتیم.

عبدی در ادامه گفت: طی دستور دادستان به نیروی انتظامی برای حفظ امنیت نیروهای منابع طبیعی جهت اجرای ماده ۱۱ و همچنین وجود ادوات(بیل مکانیکی) از جانب خود مجتمع، منابع طبیعی اقدام به جمع‌آوری فنس در حریم ۶۰ متری دریا را کرد که با شکایت شهرداری اصفهان مواجه شدم.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ متر از محوطه در حریم ۶۰ متری ساحل قرار داشت، عنوان کرد: مجتمع تفریحی هشت بهشت شهرداری اصفهان با سنگچین کردن مجموعا ۷۰۰ مترمربع تجاوز به حریم قانونی دریا داشتند که در اجرای عملیات آزادسازی این مجتمع تنها فنس‌های جداکننده ویلا‌ها از ساحل جمع‌آوری شد تا حریم ۶۰ متر دریا در اختیار مردم قرار بگیرد.