برخی نمایندگان مجلس از وزیر صمت درخواست کردند با توجه باینکه فرد انتخاب شده برای ریاست اتاق بازرگانی ردصلاحیت شده بود، برای ابطال انتخابات اتاق بازرگانیاقدام فوری نماید

شرق مازندران : پس از انتشار خبر انتخاب حسین سلاح ورزی با ۲۶۵ رای، برای ریاست اتاق بازرگانی، برخی افراد در فضای مجازی اعتراضاتی علیه این انتخابات داشتند .

از این رو جمعی از نمایندگان شناخته شده مجلس شورای اسلامی در مکاتبه‌ای با وزیر صمت با اشاره به حواشی اخیر انتخابات اتاق بازرگانی ایران، خواستار ابطال این انتخابات شدند.

متن نامه‌ای که به امضای حدود ۳۰ نفر از‌ نمایندگان رسیده به این شرح است: 

احتراماً با توجه به گزارش واصله درخصوص انتخابات اخیر اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران لازم است دستور فرمایید با فوریت موضوع بررسی در صورت صحت گزارش و نسبت به ابطال انتخابات اتاق بازرگانی اقدامات شایسته به عمل آید.

در این انتخابات برخلاف قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس مصوب تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۰ مجلس شورای اسلامی عمل شده است مطابق شرایط مندرج در این قانون ریاست اتاق بازرگانی جزو مشاغل مهم و حساس محسوب می‌گردد و نهادهای نظارتی یک ماه فرصت دارند تا در خصوص صلاحیت نامزدها اعلام نظر کنند.

لکن طبق گزارش مستند عدم صلاحیت فرد منتخب به صورت کتبی به اتاق بازرگانی از سوی مراجع قانونی اعلام گردیده و ایشان علیرغم رد صلاحیت در انتخابات شرکت نموده است./تسنیم