گفته می شود؛ شورای شهر بابلسر برای تمام زمین‌های تفریحی و توریستی بنیاد، کاربری مسکونی تصویب کرد در حالیکه زیرساخت‌های بابلسر ظرفیت این حجم از بلندمرتبه‌سازی را ندارد....

شرق پرس : حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌پور امام جمعه شهرستان بابلسر روز گذشته در جلسه بررسی وضعیت ساخت‌وسازهای بلندمرتبه در نوار ساحلی شهر بابلسر با انتقاد بر بلندمرتبه‌سازی غیراصولی عنوان کرد: معمولا در شهرهای ساحلی هر چقدر از دریا فاصله می‌گیرند ارتفاع ساختمان‌ها افزایش پیدا می‌کند اما در بابلسر این موضوع برعکس است و هر چه به ساحل نزدیک می‌شویم شاهد احداث برج‌ها هستیم.

قلی‌پور افزود: دریا جز اموال عمومی محسوب می‌شود و ما نمی‌توانیم  تنها با اتکا یک طرح آن را به ملک خصوصی تبدیل کنیم که ادامه‌ روند بلندمرتبه‌سازی، دریا را به استخری برای ساکنان برج‌های سواحل تبدیل خواهد کرد.

امام جمعه بابلسر ادامه داد: تا زمانی که درآمد شهرداری از کمیسیون ماده پنج و ماده صد است، این روند ادامه خواهد داشت و اجرای طرح بانوان در سواحلی که اطراف آن برج‌سازی شده است امکان‌پذیر نیست.

علی‌اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار نیز اظهار کرد: بنده به عنوان نماینده این شهر مخالف وضعیت کنونی بلندمرتبه‌سازی در نوار ساحلی بابلسر هستم که شورای شهر وظیفه نظارت بر این مسئله دارد.

باقرزاده افزود: شنیده‌ها حاکی از آن است که شورای شهر بابلسر برای تمام زمین‌های تفریحی و توریستی بنیاد،کاربری مسکونی مصوب کرده است‌ در حالی که زیرساخت‌های بابلسر ظرفیت این حجم از بلندمرتبه‌سازی را ندارد.

نماینده بابلسر ادامه داد: زیرساخت‌های آب شهری، درمانی، تردد خودرو، فاضلاب شهری متناسب با جمعیت جدید بابلسر صورت نگرفته است.

سهیل عابدینی رئیس دفترنظام مهندسین شهرستان بابلسر نیز در این نشست عنوان کرد: در کشورهای پیشرفته دنیا نیز بلندمرتبه‌سازی با رعایت قانون و چشم‌انداز آینده انجام می‌شود.

عابدینی ادامه داد: طرح توجیهی، رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و عارضه‌سنجی ترافیکی از مقدمات احداث سازه‌های بلندمرتبه است اما در برخی موارد تنها به صورت بوروکراسی انجام می‌شود‌.

عابدینی افزود: بابلسر برای خروج از این شرایط باید با نگارش طرح توجیهی شرایط ترافیکی، آب، خاک و فاضلاب را در نظر بگیرد.

رئیس دفتر نظام مهندسی شهرستان بابلسر با نقد بر بلندمرتبه سازی در مناطق تفریحی ساحل بابلسر بیان کرد: کاربری مناطق بلوار ساحلی بابلسر تفریحی و توریستی است و باتوجه به اینکه مالکیت این زمین‌ها با بنیاد مستضعفان است، بنیاد و مردم حق بهره‌مندی از مناطق تفریحی را دارند.

به گزارش فارس، عابدینی ادامه داد: با ایجاد پارک آبی و سالن‌های تفریحی هم بودجه برای شهرداری ایجاد می‌شود و هم اصول رعایت می‌شود که با اشتغال‌زایی و تعریف بودجه نه تنها هیج نهادی متضرر نمی‌شود بلکه برای همه سودمند است.