رییس حوزه هنری مازندران گفت : موافقت خانواده حضرت آیت الله کوهستانی برای ساخت این فیلم مستند کسب شده و پیش تولید ساخت این فیلم نیز آغاز شده است...
شرق پرس :  رئیس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه حضرت آیت الله کوهستانی از عالمان و عارفان بزرگ جهان تشیع بود، گفت: حوزه هنری مازندران با هدف آشنایی بیشتر جامعه با کمالات معنوی و جایگاه علمی و فقهی آیت الله کوهستانی و نشر اندیشه‌های وی تصمیم به ساخت فیلمی مستند گرفته است.
مهدی معصومی گرجی افزود: این فیلم مستند گوشه‌هایی از زندگی عارف وارسته حضرت آیت الله کوهستانی را به تصویر خواهد کشید.
رییس حوزه هنری مازندران با بیان موافقت خانواده حضرت آیت الله کوهستانی برای ساخت این فیلم کسب شده است، ادامه داد: پیش تولید ساخت این فیلم نیز با کارگردانی یکی از فیلمسازان جوان و خوش سابقه استان آغاز شده است.
معصومی گرجی گفت: رایزنی‌هایی نیز با حوزه هنری انجام شده است تا ساخت این فیلم به عنوان طرح ملی دیده شود.
حضرت آیت الله محمد کوهستانی که از او به عنوان پارسای کوهستان یاد می‌شود در سال ۱۲۶۷هجری شمسی در روستای کوهستان شهرستان بهشهر دیده به جهان گشود و پس از گذراندن دروس حوزوی در مازندران، مشهد، قم و نجف دوباره به سرزمین مادری بازگشت و در زمان خفقان رضاشاهی پایه گذار حوزه‌های علمیه در منطقه بود.
یکی از ویژگی‌های برجسته مرحوم آیت اللّه کوهستانی، کمالات معنوی و کرامات عرفانی ایشان بود که بر اثر عمل به دستورات الهی و زهد و پارسایی دست یافته بود کراماتی که ماجرا‌های آن هنوز در میان ارادتمندانش بر سر زبان هاست.
حضرت آیت الله محمد کوهستانی در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۱روی در نقاب خاک کشید و پیکرش در حرم علی بن موسی الرضا (ع) در رواق دارالسّیاده به خاک سپرده شد.
yjc