فولاد توانست با شکست استقلال در ضربات پنالتی ، قهرمانی جام حذفی را به دست آورد

شرق پرس : تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال یکشنبه شب در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری چهار بر ۲ به سود فولاد به پایان رسید.

این دیدار در پایان وقت معمول با تساوی بدون گل به پایان رسید و کار به وقت های اضافه کشیده شد که نتیجه ۱۲۰ دقیقه تلاش ۲ تیم حاصلی در بر نداشت و کار به ضربات پنالتی کشیده شد.

پنالتی نخست فولاد را سیدمهران موسوی زد که رشید مظاهری این توپ را مهار کرد ولی بیژن حیدری دستور به تکرار آن داد. در ضربه مجدد باز هم مظاهری توپ را گرفت ولی توپ وارد دروازه شد.

در ضربات پنالتی محسن فروزان دروازه بان فولادی‌ها بار دیگر گل کاشت و توانست یکی از ضربات پنالتی را مهار کند؛ همچنین بازیکنان استقلال یک ضربه پنالتی دیگر خود را به بیرون زدند و در نهایت فولاد پیروز میدان شد.

فولادی ها با قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی به طور مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند.

در این دیدار احسان مرادیان (۱۲۰- محسن فروزان)، صابر حردانی، سینا شاه عباسی، موسی کولیبالی (۱۲۰- سیدمهران موسوی)، وحید حیدریه، محمد آبشک (۱۱۷- احمد عبداله زاده)، محمدزبیر نیک نفس، آیاندا پاتوسی (۱۱۵- سیدمحمد میری)، فرشاد احمدزاده، ساسان انصاری و لوسیانو پریرا برای فولاد خوزستان به میدان رفتند.

همچنین رشید مظاهری، متین کریم زاده (۶۷- بابک مرادی)، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، وریا غفوری، محمد نادری، فرشید اسماعیلی، مسعود ریگی (۱۲۰+۲: داریوش شجاعیان)، آرش رضاوند (۹۱- مهدی مهدی پور)، سبحان خاقانی(۴۶- امیرارسلان مطهری) و مهدی قایدی ترکیب استقلال را تشکیل دادند.

در این دیدار مسعود ریگی، سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند از استقلال، و محمد آبشک و محمدزبیر نیک نفس بازیکنان فولاد از داور کارت زرد دریافت کردند.

فولاد خوزستان تاکنون ۲ بار قهرمانی لیگ برتر فوتبال کشور را در کارنامه دارد./ایرنا