رقابت پایانی جام جهانی ۲۰۲۲ بین دو تیم آرژانتین و فرانسه برگزار و در نهایت با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید . در فینال جام جهانی و در ضربات پنالتی ، این آرژانیتن بود که با نتیجه ۴ بر ۲ فاتح جهان شد.

شرق مازندران : فینال جام جهانی ۲۰۲۲ بین دو تیم آرژانتین و فرانسه با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید و آلبی‌سلسته در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شد و فاتح جهان شد.

در دیدار فینال جام جهانی قطر، دو تیم آرژانتین و فرانسه از ساعت ۱۸:۳۰ برابر هم به میدان رفتند که در پایان ۱۲۰ تلاش دو تیم به نتیجه تساوی ۳ بر ۳ رضایت دادند اما ضربات پنالتی بود که تیم قهرمان را مشخص کرد.

داور: سیمون مارسینیاک (لهستان)
ورزشگاه: لوسیل
گل: لیونل مسی (۲ گل) و آنخل دی‌ماریا، کیلیان امباپه (۳ گل) برای فرانسه

ترکیب آرژانتین: امیلیانو مارتینس (دروازه‌بان)، کریستین رومرو، نیکلاس اوتامندی، آنخل دی ماریا (۶۴- مارکوس آکونیا)، ناهیل مولینا، رودریگو دی‌پائول، انسو فرناندس، الکسیس مک‌آلیستر، نیکلاس تاگلافیکو، خولین آلوارس و لیونل مسی.

ترکیب فرانسه: هوگو لوریس (دروازه‌بان)، رافائل واران، دایوت اوپامکانو، تئو ارناندز، ژول کونده، اورلین شوامنی، آنتوان گریزمان، آدرین ربیو، عثمان دمبله (۴۱- مارکوس تورام)، کیلیان امباپه و اولیویه ژیرو (۴۱- کولو موآنی).

امیر قطر، قبل از اهدای جام به لیونل مسی،‌ عبای سنتی قطری‌ها را روی دوش انداخت و مسی با این لباس اعراب جام را بر بالای سر برد.