اسلامی در شهرستان میاندورود با انتقاد از برند سازی نشدن محصولات استان در قالب سوغات مازندران گفت: سوغات مازندران شده کلوچه لاهیجان، در صورتی که این استان خود محصولات متنوع زیادی دارد, به همین دلیل می‌گویم غیربومی‌ها قدر مازندران را بیشتر می‌دانند.

محمد اسلامی استاندار مازندران در میاندورود : فقط مشکلات جاده ترانزیت نصیب مردم میاندورود شد/ محصولات کشاورزی استان برند سازی شود

 

به گزارش شرق پرس محمد اسلامی استاندار مازندران در جلسه شورای اداری میاندورود که با حضور امام جمعه, فرماندار و مسئولان این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: امروز باید تلاش کنیم که میاندورود را عاری از آسیب‌های اجتماعی و شهرستانی مولد تبدیل کنیم و در این زمینه برنامه ششم محورهای توسعه را بیان کرده و باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم اما باید توجه داشت که منابع دولت محدود است.

 

این مسئول با اشاره قرار گرفتن شهرستان میاندورود در مسیر جاده ترانزیت، گفت: از جاده ترانزیت جز مشکلاتش چیزی دیگری نصیب شما نشد اما برای حل آن باید خودتان کاری کنید که مسافران در این مسیر متوقف شوند و محصولات خود را به آنها ارائه کنید.

 

اسلامی با اشاره به وجود حدود ۴ هزار هکتار باغ مرکبات در میاندورود، تصریح کرد: برای کنترل قیمت مرکبات و متضرر نشدن کشاورزان باید سردخانه ایجاد کنیم که تولید مازاد در فصل برداشت ذخیره سازی و به مرور به بازار عرضه شود.

 

وی تاکید کرد: برای کمک به کشاورزان، ایجاد یک ترمینال خرید میوه و مرکبات در بخش گهرباران ضروری است و مردم هم باید همکاری لازم را داشته باشند.

 

اسلامی با بیان اینکه ۱۸۰ تن کیوی در سال جاری از باغات استان برداشت شده است، افزود: بیش از ۶۰ هزار تن آن صادر شد و این نسبت صادرات به تولید برای ما کافی است و لازم نیست باغ بیشتری ایجاد شود تا با بحران قیمت مواجه شویم.

 

وی در ادامه یادآور شد: کارخانه‌های صنایع تبدیلی ما در غرب استان به‌دلیل اینکه اکثر باغات پرتقال تبدیل به باغ تامسون شده دچار کمبود خوراک هستند و همچنین تولید شیر در استان از ۱۷ هزار تن به ۷ هزار تن کاهش پیدا کرده و موجب شد شرکت کاله از استان فارس و چهارمحال و بختیاری شیر وارد کند که این کمبودها باید جبران شود.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه زمین‌های جلگه ای میاندورود حاصلخیزترین خاک کشور را دارد، اظهار کرد: به همین دلیل باید کشاورزی را مکانیزه کرده و تولید و صادرات نهال مرکبات را جزو اولویت‌ها قرار داد.

 

اسلامی به ظرفیت‌های گردشگری میاندورود اشاره کرد و گفت: در زمینه گردشگری تسهیلات ارزان قیمت برای گردشگری و بوم گردی داریم که اگر کسی طرح بدهد تسهیلات به آنها می‌دهیم.

 

وی با انتقاد از برند سازی نشدن محصولات و تولیدات بومی استان در قالب سوغات استان، افزود: سوغات مازندران شده کلوچه لاهیجان، در صورتی که این استان محصولات متنوع و زیبا زیادی دارد به همین دلیل می‌گویم غیربومی‌ها قدر مازندران را بیشتر می‌دانند.

 

اضافه می شود دیدار چهره به چهره مردم شهرستان میاندورود و شهر سورک ازجمله برنامه های استاندار در این شهرستان بوده است.

 

 

 

 

میانخبر