حجت الاسلام فعالی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ، گفت : ظهور تکنولوژی های نوین ارتباطی در عصر حاضر به همراه تحولاتی که در فضای مجازی بوجود آمده، بسیاری از کارکردهای خانواده ها را دچار اختلال کرده است.

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ، حجت الاسلام حسینعلی فعّالی رییس این اداره  گفت : ظهور تکنولوژی های نوین ارتباطی در عصر حاضر به همراه تحولاتی که در فضای مجازی بوجود آمده، بسیاری از کارکردهای خانواده ها را دچار اختلال کرده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ابراز داشت : در مباحث آسیب شناختى نهاد خانواده، یکى از محورهاى مهم، بررسى آسیبهاى ناشى از تحولات خانواده است.

مسئول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی شهرستان گلوگاه ، تصریح کرد: این تحولات منشأ بروز دگرگونى هایى عمیق و اساسى در نوع روابط و ارزش هاى خانوادگى است.

حجت الاسلام حسینعلی فعّالی اظهار داشت : بسیارى از این تحولات و دگرگونى ها از بیرون، بر خانواده تحمیل مى شود، از زمانى که اینترنت وارد فضاى زندگى انسان شده تا به امروز، على رغم تمام محاسن و مزایاى آن، یکسرى دغدغه ها و نگرانى هایى را بر خانواده ها تحمیل کرده است.

عضو شورای فرهنگی عمومی شهرستان گلوگاه ، ابرازداشت : به دلیل ویژگی های خاص فضای مجازی و نو بودن این پدیده، بسیاری از والدین فرصت، امکان و یا توان کافی برای شناخت دقیق این فضا و کاربردهای آن را به دست نیاورده اند.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه افزود  : عدم آشنایی مناسب والدین با این فضا و در مقابل استفاده روزمره نوجوانان و جوانان و حتی کودکان از این فضا باعث شده است که یک فضای محرمانه و خصوصی در داخل خانه برای فرزندان ایجاد شود.

حجت الاسلام فعّالی در ادامه بیان داشت : به همین دلیل، فرزندان بدون دغدغه و بدون احساس وجود ناظر بیرونی به سایت های مختلف در این فضا دسترسی یافته و بعضاً به دلیل ویژگی های سنی و شخصیتی و کنجکاوی های خود متأثر از فضاهای ناسالم موجود در اینترنت می شوند.

 وی ضمن بیان مهمترین آسیب های فضای مجازی و تأثیرات آن بر خانواده ها اذعان داشت :  باید راهکارهایی جهت مقابله و کاهش تهدیدات اینترنتی در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و … ارایه شود.