معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: تاکنون ۳۸.۷ میلیون یورو برای تکمیل سد و شبکه گلورد نکا اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش شرق پرس، روابط عمومی آب منطقه ای مازندران نوشت: محمد رضا فروزان اظهار کرد: یکی از ویژگی مثبت سد گلورد، پیشرفت همزمان شبکه آبیاری و زهکشی این طرح مهم بوده و با بهره برداری سد، شبکه آن همزمان به طور کامل به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه تفاوت چندانی بین پیشرفت فیزیکی سد با شبکه آن وجود ندارد، افزود: تاکنون علاوه بر احداث دو باب سد انحرافی شاهبند و نکا رود با ظرفیت آبگیری ۲۲ و ۳ متر مکعب و اجرای ۲۰ کیلومتر زهکش مهم این طرح، کانالهای اصلی، درجه ۱ و ۲ و ابنیه های مسیر این طرح در طول ۱۱۰ کیلومتر احداث و آماده بهره برداری شده است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای مازندران با اشاره به برخورداری این طرح از تسهیلات بانک توسعه اسلامی به میزان ۳۸٫۷ میلیون یورو گفت: تا کنون ۵۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ریالی و ۳۱ میلیون یورو از محل اعتبارات ارزی در این طرح سرمایه گذاری شدهکه رقم کل اعتبار سرمایه گذاری بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

شبکه آبیاری و زهکشی گلورد، در محدوده دشت های نکا و بهشهر به وسعت ۲۵ هزار هکتار  در سطح ۵۱ روستا واقع شده که از این مقدار ۱۰ هزار هکتار آن اراضی بهبود و ۱۵ هزار هکتار اراضی توسعه است.

 

/انتهای خبر