وی در پاسخ به سوالی در مورد محور گهرباران و اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات مردم این بخش گفت: جاده گهرباران از دغدغه‌های اصلی مردم و فرمانداری در میاندورود است.   به گزارش شرق پرس, ارسطو قادری فرماندار میاندرود درحاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در مازندران به سئوالات مهمی در مورد شهرستان […]

 

وی در پاسخ به سوالی در مورد محور گهرباران و اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات مردم این بخش گفت: جاده گهرباران از دغدغه‌های اصلی مردم و فرمانداری در میاندورود است.

 

به گزارش شرق پرس, ارسطو قادری فرماندار میاندرود درحاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در مازندران به سئوالات مهمی در مورد شهرستان میاندرود پاسخ گفت.

فرماندار میاندورود افزود: این محور در گذشته به صورت جاده‌ای محلی و کم تردد مورد استفاده صرفا اهالی قرار گرفته است اما اکنون به محوری پرتردد بدل شده است.

قادری رفت و آمدهای محور گهرباران را همتراز با جاده‌های مشابه در شهرستان‌های ساری و دیگر شهرستان‏های مازندران دانست و بیان داشت: در روزهای گذشته شخصا بررسی‏هایی را در این محور انجام داده‌ام.

این مسئول تاکید کرد: بیشترین رفت و آمد در این مسیر متعلق به تریلی‎های مربوط به شرکت‎های فرا استانی است که فواید ملی دارند.

قادری با بیان اینکه اصلاح وضعیت خطرناک و تعریض جاده گهرباران با اعتبارات شهرستانی و حتی استانی قابل پوشش نیست، تصریح کرد: ضروری است نگاه ملی در این مساله دخیل شود.

وی گفت: با توجه به استقرار شرکت‎های ملی در این منطقه و خطراتی که تردد تریلرهای آنها برای اهالی به‌وجود می‏آورند، لازم است اعتبارات ملی برای رفع این نگرانی تزریق شود.

فرماندار شهرستان میاندورود با اشاره به برخی اقدامات موقتی برای کاهش میزان تصادفات در این مسیر تاکید کرد: شخصا از این اقدامات راضی نیستم ولی تا اختصاص اعتبارات کافی بهترین راه ممکن استفاده از اقدامات موقتی است.

قادری در پاسخ به وضعیت سرعت‌گیرهای خودسر در این محور گفت: قبول دارم که سرعت‌گیرهای موجود در منطقه اسلام‎آباد غیراصولی است اما آمار تصادفات در این منطقه بسیار بالا بوده است و مردم راضی به این سازه‌ها هستند.

وی افزود: اگر بتوانیم مسیر محور فوق تا ساحل گهرباران را تعریض و ساماندهی کنیم می‎توان این سرعت‌گیرها را کاهش داد اما با وضعیت موجود برداشتن سرعت‌گیرها سبب افزایش خطرات می‌شود.

قادری به توجه ویژه استاندار مازندران نسبت به شهرستان میاندورود اشاره کرد و افزود: تا امروز اعتباراتی را از محل بندرامیرآباد برای آسفالت قسمتی از مسیر و ترمیم رمپ‌های ورودی روستاها اختصاص یافته است.

وی مشکل آب‌های سطحی در شهر سورک را از دیگر مشکلات این شهرستان دانست و گفت: تاکنون برنامه‌های خوب و اقدامات مناسبی برای رفع این مشکل اتخاذ شده است.

قادری در پاسخ به سئوالی در مورد وضعیت پیشرفت پروژه ماهان لالیم همچنین حواشی که در ابتدای ساخت آن وجود داشت، اظهار داشت: پروژه گردشگری ماهان یک طرح خصوصی از منابع سرمایه‌گذار است که به صورت هفتگی از آن بازدید می‎نمایم.

وی با مناسب دانستن میزان پیشرفت فیزیکی این طرح ادامه داد: نمی‎توانم بگویم راضی هستم اما سرمایه‌گذار مشغول کار است و فضای خوبی ایجاد شده است.

فرماندار میاندورود با تاکید بر ضرورت توجه به سرمایه‌گذاران و رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در میاندورود ابراز داشت: از سرمایه‌گذار این طرح خواسته شده از نیروهای بومی استفاده کند.

قادری در پاسخ به سئوالی در مورد کارخانجات چل در گهرباران گفت: با صحبت‎هایی که با محمد دامادی نماینده مردم میاندورود و ساری در مجلس شورای اسلامی داشتم اتفاقات مناسبی برای راه‌اندازی مجدد این مجموعه برنامه‌ریزی می‌شود.

به گزارش فارس, وی در پایان از شرکت فولاد البرز ایرانیان به عنوان یک ظرفیت مناسب برای اشتغال‎زایی در میاندورود یاد کرد و افزود: از همه سرمایه‌گذاران در میاندورود حمایت کافی خواهیم کرد.

 

/انتهای خبر