فرماندار بهشهر گفت: کشتار غیرمجاز در بهشهر نگران کننده و تهدیدی جدی بر سلامت جامعه است که باید در اسرع وقت حل و فصل شود.   به گزارش شرق پرس، محمد تقی نورزاد بعد ازظهر پنج شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی بهشهر افزود: مشکل کشتارگاه نیز از مسائل مهم در شرق مازندران […]

 

فرماندار بهشهر گفت: کشتار غیرمجاز در بهشهر نگران کننده و تهدیدی جدی بر سلامت جامعه است که باید در اسرع وقت حل و فصل شود.

 

به گزارش شرق پرس، محمد تقی نورزاد بعد ازظهر پنج شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی بهشهر افزود: مشکل کشتارگاه نیز از مسائل مهم در شرق مازندران است که متاسفانه به رغم گذشت ۶ سال از جمع آوری کشتارگاه سنتی همچنان بعنوان معضل باقیمانده است.

وی گفت: عدم تمکین برخی از قصابان برای ذبح دام در دام شهر جویبار و تهیه گوشت مصرفی از این مکان و همچنین ذبح غیر بهداشتی در اماکن مختلف، سلامت شهروندان بهشهری را با تهدید مواجه ساخته است.

نورزاد ادامه داد: سالنی بطور موقت برای ذبح بهداشتی دام در بهشهر در نظر گرفته شده است که به دامپزشکی اعلام شده و منتظر اعلام نظر لازم دامپزشکی در خصوص استانداردهای لازم برای این سالن هستیم که با راه اندازی آن بسیاری از مشکلات ذبح غیر بهداشتی برطرف می شود.

فرماندار بهشهر با اشاره به توقف دو ساله ساخت بیمارستان جایگزین در بهشهر گفت: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات در دو سال گذشته عملیات اجرایی آن متوقف بوده است که در سال جاری با تزریق اعتبارات ملی ساخت و ساز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان جایگزین امام بهشهر نیازمند ۱۸ میلیارد اعتبار برای تکمیل است یادآور شد: در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی  از این بیمارستان ۶ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که به زودی ادامه عملیات اجرایی آغاز می شود.

نورزاد اضافه کرد: امیدواریم با سرعت بخشی به ساخت این بیمارستان سال ۹۴ شاهد افتتاح آن وبده و با راه اندازی آن بخش اعظمی از مشکلات بهداشت و درمان مردم این شهرستان مرتفع شود.

وی گفت: خوشبختانه اکنون شاهد رونق خوبی در خانه های بهدشات و ساخت و ساز و تجهیز آن هستیم که امیدواریم استمرار داشته و در زمینه راه اندازی اورژانس بیمارستان شهدای بهشهر برای استفاده مردم غرب این شهرستان نیز بهداشت و درمان با اولویت ویژه وارد شده تا خدمات بهتری به شهروندان ارائه شود.

امام جمعه بهشهر نیز در سخنانی با قدردانی  ازخدمات ارزنده بهداشت و درمان در بهشهرگفت: بهشهر در قبل انقلاب دارای یک بیمارستان بوده که خوشبختانه به برکت این انقلاب اکنون دارای ۵ بیمارستان هستیم که فعالانه توسط کادر بهداشت و درمان و پزشکان در خدمات رسانی به شهروندان تلاش می شود.

آیت الله سید صابر جباری اظهار داشت: این شهرستان همچنان نیازمند بیمارستان، تجهیزات بیمارستانی و مسائل مختلف مربوط به بهداشت و درمان است که وزارتخانه و استان باید با نگاه ویژه به این شهرستان وارد شود چرا که دارای مردمی متدین و انقلابی است./مهر

 

/انتهای خبر