فرماندار بهشهر افزود: هم اکنون مخازن پالایشگاه در حال احداث بوده و امیدواریم با راه اندازی پالایشگاه در آینده نزدیک بتوانیم در زمینه توسعه صادرات نفتی و فرآورده های آن نقش برجسته ای را در کشور ایفا کنیم.

 

 

فرماندار بهشهر با اشاره به آغاز ساخت مخازن پالایشگاه بهشهر، از نصب تجهیزات این پالایشگاه در آذرماه ۹۳ خبر داد.

 

 

به گزارش شرق پرس، محمد تقی نورزاد در گفت و گو با تسنیم اظهار کرد: بخش خصوصی با رفع موانع زیست محیطی توانست مجوز ساخت پالایشگاه در رستم کلای بهشهر را دریافت کند.

 

 

فرماندار بهشهر افزود: هم اکنون مخازن پالایشگاه در حال احداث بوده و امیدواریم با راه اندازی پالایشگاه در آینده نزدیک بتوانیم در زمینه توسعه صادرات نفتی و فرآورده های آن نقش برجسته ای را در کشور ایفا کنیم.

 

 

نورزاد با اشاره به اینکه ۶۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری برای ساخت پالایشگاه نیاز است و بخش خصوصی تاکنون ۲۷ میلیارد دلار هزینه کرده است افزود: مازندران سوآپ نفتی دارد و حلقه وصل ترانزیت نفت کشورهای حاشیه دریای خزر به خلیج فارس  و انتقال آن به دیگر کشورها بوده و این ظرفیت بزرگ می تواند با احداث پالایشگاه به بهترین نحو در مازندران استفاده شود.

 

 

وی ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی پالایشگاه می توان اقدامات تبدیل فرآورده های نفتی را در پالایشگاه انجام داد و سهم مهمی در توسعه اقتصادی استان ایفا کرد.

 

 

فرماندار بهشهر با تاکید بر پیش بینی  پالایش ۱۲۰ هزار بشکه نفت در پالایشگاه خاطر نشان کرد: پالایشگاه بهشهر نخستین پالایشگاه شمال و شمال شرق کشور بوده و این امکان فراهم می شود تا با راه اندازی آن، نفت استحصال شده از دریای خزر در مازندران فرآوری شود و دیگر نفت خام هم نفروشیم.

 

 

نورزاد تصریح کرد: تاکنون دو چاه در دریای خزر حفاری شد و باید در مجموع ۴۶ ساختار برای استحصال نفت ایجاد شود و با راه اندازی حوضچه آرامش می توان زمینه برای پهلو گرفتن بیشتر کشتی های کشور های حاشیه خزر را فراهم کرد.

 

 

وی به نقش راه اندازی این پالایشگاه در توسعه اقتصادی مازندران اشاره کرد و گفت: پالایشگاه می تواند زمینه ای برای توسعه اشتغال در استان باشد.

 

 

فرماندار بهشهر بیان کرد: عملیات اجرایی راه اندازی تله کابین بهشهر در خرداد آغاز می شود و هم اکنون نیز موافقت اصولی تله کابین اخذ و سرمایه گذار بخش خصوصی در حال انجام اقدامات اولیه است.

 

 

وی تاکید کرد: بر اساس طرح  مبدا تله کابین، ابتدای شهر بهشهر و مقصد آن نیز عباس آباد بهشهر در نظر گرفته شد.