نورزاد عنوان کرد: اگر برای بار سوم، چنین سیلی بیاید و چنین خساراتی داشته باشیم، نمی‌توانیم آن را جبران کنیم، نباید بگذاریم که سیل سومی در بهشهر به راه بیفتد و باز متحمل خسارت شویم.   به گزارش شرق پرس, فرماندار بهشهر با تاکید بر اینکه باید نهایت استفاده را از منابع دولتی برای […]

 

نورزاد عنوان کرد: اگر برای بار سوم، چنین سیلی بیاید و چنین خساراتی داشته باشیم، نمی‌توانیم آن را جبران کنیم، نباید بگذاریم که سیل سومی در بهشهر به راه بیفتد و باز متحمل خسارت شویم.

 

به گزارش شرق پرس, فرماندار بهشهر با تاکید بر اینکه باید نهایت استفاده را از منابع دولتی برای رفع نیازمندی‌های شهرستان به‌ کار ببریم، گفت: نباید بگذاریم که سیل سوم در بهشهر به راه بیفتد.

 محمدتقی نورزاد شب گذشته  در جلسه‌ای که پس از بازدید استاندار و تنی چند از مدیران ستادی مازندران از مناطق سیل‌زده بهشهر، انجام شد، با اشاره به مدیریت جهادی مسئولان سطوح مختلف در مدیریت سیل بهشهر، اظهار داشت: اعتبارات خوبی در اختیار شهرستان قرار دادند که شهرداری، منابع طبیعی و آبخیزداری، آب منطقه‌ای و شهرداری‌های رستم‌کلا و خلیل‌شهر، باید در اسرع وقت، نهایت استفاده را از این منابع مالی برای حل مشکلات فعلی داشته باشند.

نورزاد عنوان کرد: اگر برای بار سوم، چنین سیلی بیاید و چنین خساراتی داشته باشیم، نمی‌توانیم آن را جبران کنیم، نباید بگذاریم که سیل سومی در بهشهر به راه بیفتد و باز متحمل خسارت شویم.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به بازدید امروزش از فراش‌محله، بیان داشت: دغدغه مردم این بود که اگر دفعه بعد، چنین اتفاقی بیفتد، چه کنیم.

علی نبیان تصریح کرد: ۴۰۰ میلیون تومان در اختیار شهرداری بهشهر، ۴۰۰ میلیون در اختیار اداره‌کل منابع طبیعی و ۳۰۰ میلیون تومان در اختیار آب منطقه‌ای قرار دادیم، همچنین مبالغی هم برای شهرداری‌های خلیل‌شهر، رستم‌کلا، میاندرود و چهاردانگه که در مجموع به ۲ میلیارد تومان می‌رسد، به عنوان علی‌الحساب، از معاونت برنامه‌ریزی استان، دریافت کردیم تا گوشه‌ای از آلام و دردهای مردم را پیگیری کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران نیز در این نشست، گفت: تا سقف ۱۰ میلیون تومان تسهیلات برای تعمیرات اعم از شهری و روستایی و ۲۵ میلیون تومان برای ساخت در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

مجید هاشمی بیان داشت: ۲۰ خانوار هم هر کدام مبلغ ۲ میلیون تومان بلاعوض از بنیاد مسکن مازندران دریافت کرده‌اند.

دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز میزان خسارات وارده به بخش کشاورزی را در سیل اخیر بهشهر، ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد که هنوز اعتبارات خاصی به این بخش اختصاص نیافته است.

حمید آزموده، شهردار بهشهر نیز از آرامش نسبی حاکم بر شهر پس از گذشت یک‌ماه از سیل خبر داد و گفت: آزادسازی حریم رودخانه، نیاز به اعتبارات بیشتری دارد که ۴۰۰ میلیون تومان حتی یک‌سوم مبلغ آزادسازی هم نیست.

به گزارش فارس، بارندگی شدید ۱۴ خرداد ۹۳ در بهشهر با ۱۳۰ میلی‌متر طی حدود یک ساعت موجب وقوع سیل و هجوم گل‌ولای و چوب‌ها از مناطق جنگلی به سطح شهر، و تخریب بخش قابل توجهی از پل‌ها، آبراهه‌ها، و تاسیسات سطح شهر همچنین اراضی کشاورزی رستم‌کلا و خلیل‌شهر شد.

 

/انتهای خبر