سه پروژه زیربنایی و عمرانی در بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در شرق مازندران با حضور احمد حسین زادگان استاندار مازندران و معاون سازمان بنادر و دریانوردی ایران به بهره برداری رسید.

به گزارش شرق پرس احمد حسین‌زادگان روز شنبه در حاشیه آیین افتتاح سه پروژه زیربنایی بندر امیرآباد در شرق مازندران در گفت و گو با خبرنگاران؛ تعداد پروژه های در دست ساخت جدید این بندر را هشت مورد اعلام کرد و گفت که این پروژه ها تا پایان سال جاری با حضور مسئولان کشوری افتتاح خواهد شد.

جهت بهره برداری از این پروژه ها که از محل اعتبار دولتی و بخش خصوصی تکمیل شد حدود ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

فاز اول راه دسترسی به امیرآباد از رسمتکلا به مسافت ۱۲ کیلومتر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال به مرحله بهره برداری رسید.فاز دوم این محور به طول ۸ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال در دست ساخت است که تا دهه فجر به بهره برداری می رسد.

سیلوی ۲۰ هزار تنی غلات هم با روش بی او تی ( قرارداد مشارکتی ) با اعتباری افزون بر ۷۷ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی احداث شد و اکنون با بهره برداری از آن حجم ذخیره سازی غلات در بندرامیراباد به افزون بر ۲۰۰ هزار تن رسید.

جرثقیل موبایل هم با ظرفیت ۶۰ تنی و با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریالی با مشارکت بخش خصوصی به مرحله بهره برداری رسیده است و ظرفیت باربرداری حدود ۶۰ تنی را به طور همزمان دارد.

وی از بندر امیرآباد به عنوان یکی از بنادر مهم شمال کشور نام برد و افزود: این بندر در سال های اخیر در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی رشد خوبی داشته است.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: در مجموع در این مدت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خصوصی در بندر امیرآباد جذب شد که نسبت به گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشت.

حسین زادگان افزود: تامین زیرساخت در این بندر می تواند در توسعه استان به خصوص در حوزه صادرات به کشورهای حاشیه  دریای خزر نقش مهمی ایفا کند.

 

فاز اول جاده رستمکلا به بندر امیرآباد به بهره برداری رسید