عزاداری تاسوعای امسال در روستای اوسا شهرستان میاندورود زیر بارش باران زیبایی های عزاداری امام حسین(ع) را دوچندان کرد. عشق و ارادت خالصانه ای که شاید نظیرش را نتوان یافت.

 

 

 

osa4

 

 

به گزارش خبرنگار شرق پرس, تاسوعا و عاشورای حسینی همچون معجره ای بی بدیل در تاریخ بشریت ماندگار شد و هر سال که می گذرد این همایش جهانی با عظمت, شکوه و با بینش مثال زدنی  در سراسر جهان برگزار می شود و دلسوختگان خاندان عصمت و طهارت با هر توانی که دارند سعی می کنند تا در بخشی از این عزاداری سهیم شوند.  

 

در جای جای ایران نیز مریدان اباعبدالله این ایام را با توجه به فرهنگ و سنت مردم آن دیار بصورتی خاص و منحصر بفرد برگزار می کنند.

 

مردم شهرستان میاندورود اما در برگزاری  مراسمات محرم زبانزد خاص و عام هستند. طوری که برخی از روستاها روز تاسوعا میزبان میهمانان اباعبدالله هستند و برخی دیگر روز عاشورا. و این میزبانی در گذشته تاریخی این روستاها حک شد .

 

 

روستای زیبای  اوسا در جنوب شهرستان میاندورود  در دل کوه و جنگل قرار گرفته است و از جمله روستاهای تاسوعایی شهرستان میاندورود است.

 

 

در این روز مردم روستا از اولین ساعات صبح با یک شور و اشتیاق وصف ناپذیر و ارادت مثال زدنی خود را آماده پذیرایی از میهمانان امام حسین(ع) که از شهرها و روستاهای عاشورایی(روستاهای اطراف که در عاشورا میزبان هستند) می کنند.

 

 

osa8

 

 

osa9

 

مردم روستا قبل از شروع مراسم دسته روی به مرکز روستا می روند و میهمانانی که از راه دور و نزدیک وارد روستا می شوند را به منزل خود برای صرف صبحانه می برند.

 

 

 

osa33

 

 

هیات ها و عزاداران, مراسم تاسوعا را از امام زاده علی اکبر که بنای بسیار زیبای تاریخی دارد و گلزار شهدای روستا محسوب می شود  آغاز می کنند.

 

 

 

osa1

 

 

تاسوعای امسال سرما و بارندگی شدید در این روستا زیبایی های این عزاداری را دوچندان کرد و عزاداران و زنجیرزنان امام حسین(ع) در زیر بارش شدید باران مراسم را برگزار کردند.

 

 

 

osa2

 

 

osa3

 

 

osa44

 

 

 نکته ای را که نباید از آن غافل بود اینست که درب منازل اهالی روستا از ساعتهای اولیه صبح  به نشانه احترام به میهمانان و اینکه آماده پذیرایی  هستند باز است .

 

 

   osa5

 

 

 

osa6

 

 

osa7

 

 

پس از پایان مراسم عزاداری و خواندن نماز جماعت ظهر اهالی روستا میهمانان را به منزل خود دعوت می کنند تا با پذیرایی مفصلی که انجام می دهند عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) و یاران با وفایش اینگونه در طبق اخلاص قرار دهند.

 

 

osa12

 

 

   osa10

 

 

  osa14

 

 

 

osa15