آمار تعداد بستری های بیماری کرونا در استان مازندران به 964 نفر کاهش یافت که نشان می دهد در حالی که در کشور زمزمه های شیوع موج چهارم کرونا شنیده می شود, استان مازندران از موج سوم رفته رفته فاصله می گیرد ...

شرق پرس : آمار بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان های دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل از ۲۸ آذر ماه سال گذشته با طی روند صعودی چهار رقمی شده بود و در برهه ای از زمان به حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر هم رسیده بود اکنون پس از گذشت حدود ۲ ماه سه رقمی شده است.

تازه ترین گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل نشان می دهد که آمار بیماران کرونا بستری در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه ها اکنون به ۹۶۴ نفر رسیده است. سهم دانشگاه علوم پزشکی مازندران که ۲۱ شهرستان از ۲۲ شهرستان استان را زیر پوشش دارد ۷۷۵ بیمار و دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز ۱۸۹ نفر است.

طبق این گزارش ۱۷۳ بیمار بستری هم به دلیل وضعیت حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

مازندران تا سوم بهمن ماه جاری در شرایط قرمز کرونایی قرار داشت و از آن زمان با کاهشی شدن روند بستری بیماران کووید ۱۹ که کارشناسان بهداشتی آن را فرود از نقطه پیک می نامند ، از این وضعیت خارج شد.

بررسی آماری نشان می دهد که با وجود کاهشی شدن روند بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های مازندران ، این استان همچنان بیش از یک سوم بیماران بستری کووید ۱۹ در بیمارستان های کشور را دارد.