عالیشان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت : رسیدگی به موضوعات جوانان فقط جزو وظایف یک دستگاه نیست بلکه عزم جدی همه بخش ها ، نهادها و سازمان ها را می طلبد ...

به گزارش شرق مازندران، عادل عالیشان در گفتگویی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان بیان داشت؛ باور داشتن و میدان دادن به جوانان، موضوع بسیار مهمی است که می تواند هر کشوری را به سمت و سوی توسعه سوق دهد. و اگر می بینیم که رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه ای به جوانی جمعیت دارند ، نشات گرفته از دورنگری و درایت  ایشان دارد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران ؛ برای دستگاه ورزش و جوانان بسیار مهم است که جوانان و ورزشکاران ما در فضای امن و فرهنگی پرورش پیدا کنند و سیره ی ائمه اطهار و جوانان بابصیرتی چون حضرت علی اکبر (ع) در پیدا کردن راه و مسیر تاثیرگذار است. لذا همه ساله به بهانه میلاد آن حضرت ویژه برنامه هایی به مناسبت روز جوان تدارک دیده می شود که عمده برنامه ها جنبه فرهنگ سازی و امیدآفرینی دارد.

عالیشان اهتمام ویژه دولت در حمایت از جوانان را مورد تاکید قرار داد و گفت : هفته جوان این فرصت را برای همه مسئولان فراهم می آورد که در جلسات و ویژه برنامه های این ایام، با مشکلات و نارسایی ها حوزه جوانان بیشتر آشنا شوند و در بسیاری از موارد مطالبات به حق جوانان موجب می شود که در ارائه خدمات و حتی قوانین بازبینی و تجدید نظر داشته باشیم.

وی افزود؛ رسیدگی به موضوعات جوانان فقط جزو وظایف یک دستگاه نیست بلکه عزم جدی همه بخش ها ، نهادها و سازمان ها را می طلبد، اما دستگاه ورزش و جوانان در استخراج مطالبات جوانان ، پیگیری موانع و مشکلات جوانان و برنامه ریزی های مختلف این حوزه نقش آفرینی ویژه ای دارد.

عادل عالیشان اشتغال و ازدواج جوانان را از مهمترین موضوعات این حوزه دانست و گفت : معتقدیم مراکز مشاوره ازدواج جوانان نقش بسیار مهمی در تقویت و تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق دارد و ورزش و جوانان نیز از افزایش و کیفی سازی این مراکز حمایت می کند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان، استان مازندران را پیشرو در برنامه های حوزه جوانان دانست و اظهار داشت؛ هفته جوان امسال ویژه برنامه های مختلفی در سراسر استان برگزار می شودکه می توان به برگزاری جشن های روز جوان، برگزاری کارگاه های حوزه جوان، برگزاری یادواره شهدای ورزشکار، برپایی موکب و ایستگاه های صلواتی، افتتاح مرکز مشاوره ازدواج ، همایش پیاده روی خانوادگی ، گردهمایی فعالان فضای مجازی، پاکسازی محیط زیست و … اشاره کرد.