دکتر محمد جواد ظریف  از آغاز نگارش متن توافق مشترک جامع بین ایران و ۱+۵ خبر داد.  شرق پرس: وزیر امور خارجه، رییس تیم مذاکراتی ایران با ۱+۵ عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت که نگارش متن از امروز با مقداری کندی شروع شده است. او ادامه داد: دوستان ما در دور روز گذشته بحث‌های زیاد داشتند […]

دکتر محمد جواد ظریف  از آغاز نگارش متن توافق مشترک جامع بین ایران و ۱+۵ خبر داد.
 

شرق پرس: وزیر امور خارجه، رییس تیم مذاکراتی ایران با ۱+۵ عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت که نگارش متن از امروز با مقداری کندی شروع شده است.
 
او ادامه داد: دوستان ما در دور روز گذشته بحث‌های زیاد داشتند که بحث‌های سختی هم است. بعضی مواضعی که توسط گروه ۱+۵ گرفته می‌شود کاملا غیر قابل قبول است و امیداوریم با واقع‌بینی کار را پیش ببرند.
 
وی گفت: از امروز مرحله نگارش با مقداری کندی شروع شده است البته این به معنای آن نیست که روی مفاهیم به تفاهم رسیده‌ایم و هنوز اختلافات بسیار اساسی است. هم‌اکنون که با شما صحبت می‌کنم دوستان شروع کردن کارها را از امروز عصر و امیدواریم کارها به خوبی پیش رود.
 
ظریف در پاسخ به  این سئوال که قید “تقریبا” یعنی چه ؟ نگارش توافق شروع شده است یا خیر؟ اظهار کرد: تقریبا یعنی این‌که از برخی نکاتی که بیش‌تر مورد توافق است نگارش را شروع می‌کنند.
 
وی در پاسخ به سوال دیگر که عنوان توافق چیست؟ گفت: آن چه بر روی آن تا کنون توافق کردیم اسم آن است که “برنامه اقدام مشترک جامع” است.
 
ظریف درباره مقدمه توافق گفت که هنوز روی مقدمه چیزی را شروع نکرده‌ایم./ایسنا

 

/انتهای خبر