تیم فوتبال نساجی قائمشهر که در ساری میزبان صنعت نفت آبادان بود، نخستین شکست خانگی این فصل خود را تجربه کرد ...

شرق مازندران : دیدار تیم‌های نساجی مازندران و صنعت نفت آبادان از سری مسابقات هفته چهارم بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور عصر شنبه در استادیوم شهدای ساری برگزار شد که در پایان این دیدار شاگردان علیرضا منصوریان در تیم صنعت نفت آبادان موفق به برد ۲ – ۰ مقابل نساجی مازندران شدند.

تیم فوتبال نساجی مازندران در روزی که ساکت الهامی سرمربی این تیم به دلیل دریافت کارت قرمز در هفته سوم مسابقات از حضور روی نیمکت این تیم محروم بود، با ترکیب علیرضا حقیقی، امیرمهدی جانملکی، رضا جعفری، سعید غلامعلی بیگی، حامد شیری، عبدالکریم اسلامی، مرتضی منصوری، حسن نجفی، مسعود شجاعی، اکبر صادقی و ایوب کلانتری وارد زمین شد.

علیرضا منصوریان نیز که برای نخستین بار در فصل جاری روی نیمکت صنعت نفت آبادان نشست تیمش را با ترکیب احمد گوهری، محمد طیبی، محمد بختیاری، امید خالدی، مهدی حنفی، میثم تهی‌دست، حکیم نصاری، امید حامدی‌فر، امیرحسین فرهادی، فاخر تهامی و شروین بزرگ به زمین فرستاد.

نساجی در حالی که امیدوار بود با توجه به عملکرد ضعیف صنعت نفت در این مسابقه به دومین برد خانگی خود دست یابد و بازی را نیز با عملکردی تقریبا متعادل آغاز کرده بود، دقیقه ۱۵ پس از دفع ناقص توپ از پشت محوطه جریمه نساجی توسط خط دفاع؛ روی ضربه ناگهانی حکیم نصاری گل اول را دریافت کرد. دریافت این گل تمرکز و انسجام تیمی نساجی را به هم زد و همین موضوع نیز سبب شد که صنعت نفت در ادامه بازی با انگیزه و روحیه بیشتری در زمین بازی کند.

حکیم نصاری دقیقه ۳۹ نیز روی تعلل خط دفاع نساجی در موقعیت تک به تک با حقیقی قرار گرفت و توانست با عبور دادن توپ از کنار دستان او دومین گل خود و صنعت نفت را به ثمر برساند.

کادر فنی نساجی برای جبران دو گل خورده، در دقایق ۴۲، ۴۶ و ۷۲ نیر به ترتیب محمد قربانی را به جای امیرمهدی جان‌ملکی، محمدمهدی نظری را به جای رضا جعفری و محمدجواد مولایی را به جای مرتضی منصوری وارد زمین کرد ، اما این تعویض‌ها در مقابل تاکتیک حفظ توچ و دفاع صنعت نفت که در نیمه دوم به کار گرفته شد نتیجه نداد و در نهایت نساجی نخستین شکست خانگی و دومین شکست فصل خود را در هفته چهارم ثبت کرد.

بازیکنان نساجی در دقایقی از بازی توانستند موقعیت‌هایی را نیز روی دروازه صنعت نفت خلق کنند که در تبدیل این موقعیت‌ها به گل موفق عمل نکردند. دقیقه ۲۲ رضا جعفری فرصت داشت موقعیت تک به تک را به گل تبدیل کند که با خروج مناسب دروازه‌بان تیم مهمان این موقعیت به گل تبدیل نشد. در دقیقه ۲۹ نیز نساجی فرصت به تساوی کشیدن بازی را داشت. کریم اسلامی در شرایطی که می‌توانست هم‌تیمی‌های خود را صاحب موقعیت گل کند از زاویه بسته اقدام به شوت‌زنی در موقعیتی نامتعادل کرد که این موقعیت از دست رفت. حرکت تیمی مناسب بازیکنان نساجی در دقیقه ۶۵ که روی یک ضربه ایستگاهی به دست آمد نیز باعملکرد خوب خط دفاع صنعت نفت از دست رفت.

شاگردان منصوریان نیز که در نیمه نخست به نتیجه مد نظر خود رسیده بودند در نیمه دوم توان‌شان را بر حفظ توپ و دفاع از دو گل خود گذاشتند و در نهایت موفق شدند نخستین برد خود در فصل بیست‌ویکم را کسب کنند تا طلسم شکست‌ناپذیری برزیلی‌های ایران مقابل نساجی در لیگ برتر همچنان شکسته نشود.

منصریان در نیمه دوم برای دفاع از برد تیمش در دقایق ۶۱، ۶۳ و ۶۶ چهار تعویض به منظور افزایش قدرت دفاعی صنعت نفت انجام داد و محمدرضا غبیشاوی، احمد شریعت‌زاده، مهدی ممی‌زاده و علی امیری را وارد زمین کرد.

نساجی با این شکست چهار امتیازی ماند و فرصت صعود به نیمه بالایی جدول را از دست داد.