کنار گذاشتن یکی از اعضای شورای شهر گلوگاه در روزهای پایانی دوره و تعداد زیاد نامزدها در دوره پنجم از مسائلی است که این روزها فضای سیاسی شهر را تحت تاثیر قرار داد.

 شورای شهر گلوگاه؛ از تعویض در دقایق پایانی تا لیست بلندبالای مشتاقان حضور!

 

به گزارش شرق پرس دوره چهارم شورای شهر گلوگاه را می توان یکی از پرحاشیه ترین دوره ها نامید. از ترکیب خاص راه یافته گان به کرسی های شورا تا حاشیه های انتخاب شهردار و … .

 

اما روزهای پایانی این دوره پرماجرا  نیز بدون حاشیه نبود. کنار گذاشتن یکی از اعضای اصولگرای شورای شهر و ورود احتمالی عضو اصلاح طلب علی البدل آنهم در روزهای پایانی و بعبارتی در دقیقه ۹۰, موجی از گمانه زنی ها را در فضای سیاسی شهر بوجود آورد.

 

از سویی دیگر ثبت نام تعداد زیادی از کاندیدای شورای شهر برای انتخابات دوره پنجم نیز تعجب بسیاری از فعالان عرصه سیاسی و اجتماعی منطقه را در پی داشت. لیست بلندبالایی که علی رغم انصراف چند نفر اکنون به ۳۹ نفر رسیده است!

 

با نگاه اجمالی به این لیست که هنوز از فیلتر استعلامات ۴ گانه خارج نشدند, می توان دریافت حدود ۱۵ اصلاح طلب و تقریبا همین تعداد اصولگرا در کنار حدود ۱۰ کاندیدای مستقل برای ۵ کرسی دوره پنجم شورای شهر رقابت خواهند کرد.

 

گذشته از حضور با نشاط جوانان جویای نام, اما فراوانی نامزدها در این دوره از چند جهت قابل بررسی است:

 

نخست آنکه عدم اتحاد گروهها و جناح های سیاسی برای رسیدن به اجماع و لیست واحد نشان از ضعف مدیریت در هر دو جناح عمده سیاسی شهر است و مطمئناً این پیام خوبی را به جامعه القا نخواهد کرد.

 

دوم آنکه, اگر همین رویه تا روز انتخابات ادامه یابد به طور حتم ۵ عضو راه یافته به شورا, رای قاطعی نخواهند داشت و نگرانی دلسوزان شهر نیز از رسوخ این تزلزل به تصمیمات حیاتی شورای شهر است. چراکه اکنون گلوگاه در وضعیتی قرار دارد که نیازمند تصویب قوانین شهری با ریسک پذیری بالا و پشتوانه مردمی قوی است تا عقب ماندگی ها در حوزه مدیریت شهری به نوعی جبران شود.

 

سومین وجه قابل تامل در لیست نامزدها, حضور برخی از افراد کم سابقه و کم تجربه با نگاه احتمالی به مسائل قومی و قبیله ای و منطقه ای است, که این مورد چاره ای جز نگاه حرفه ای رای دهندگان به مقوله مهم شورای شهر را ندارد. یعنی هر شهروند باید از میان پیشرفت و توسعه همه جانبه شهر و نفع یک فرد یا گروه خاص که احتمالاً وابستگی محله ای و قومی دارد, یکی را انتخاب کند. و چه خوب گفته اند که : ” آزموده را آزمودن خطاست.”

 

در هر صورت امیدواریم انتخابات آینده شورا در گلوگاه , منشاءخیر و پیشرفت برای مردم این شهر عزیز باشد و کسانی رای بیاورند که با نیت بهره برداری های شخصی کاندید نشده باشند. البته این  مُیسر نیست مگر آنکه خود مردم بخواهند و نام افرادی را در برگه رای بنویسند که یقین پیدا کرده باشند هدفی جز تعالی و توسعه شهر در سر نداشته باشند.

 

در ادامه لیست ۳۹ نفر از کاندیدای شورای شهر گلوگاه را ملاحظه می فرمائید:

 

شورای شهر گلوگاه؛ از تعویض در دقایق پایانی تا لیست بلندبالای مشتاقان حضور! شورای شهر گلوگاه؛ از تعویض در دقایق پایانی تا لیست بلندبالای مشتاقان حضور!