عبوری با انتقاد از کاشت گونه های کویری نخل و اقاقیا در ساری تاکید کرد: ساری پایتخت بهار نارنج است و باید کاشت درختان بهار نارنج در این شهر ترویج یابد.     به گزارش شرق پرس، مهدی عبوری بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از کارگران شاغل در شهرداری ساری به مناسبت […]

 

عبوری با انتقاد از کاشت گونه های کویری نخل و اقاقیا در ساری تاکید کرد: ساری پایتخت بهار نارنج است و باید کاشت درختان بهار نارنج در این شهر ترویج یابد.

 

 

به گزارش شرق پرس، مهدی عبوری بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از کارگران شاغل در شهرداری ساری به مناسبت روز جهانی کارگر در باشگاه فرهنگیان ساری  با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب و تبریک ولادت با سعادت امام باقر و روز جهانی کارگر اظهار داشت: در تولید، کارگر مقدم است و در شهرداری، خدمات شهری مقدم است.

عبوری با مروری بر مقام ارزشمند  کارگر وبا ذکر روایتی از پیامبراکرم (ص) که بر دستان کارگران زحمت کش بوسه زدند تاکید کرد: باید فضای رفاقت و همدلی بین قشر کارگر بوجود آید چرا که  همکاری و تعامل به وجود آمده از دل کارگران سبب میشود موانع و مشکلات یکی پس از دیگری از سر راه برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه کمک به حقوق شهروندان همان احترام به شهروندان است خواستار احترام به حقوق شهروندان با تلاش بیشتر شد تا  خدمات و وظایف به سرانجام برسد.

شهردار مرکز استان دربخش دیگری از سخنانش در زمینه پیگیری حقوق و معوقات کارگران که از طریق مراجع قانونی انجام می شود افزود: نمایندگانی که در شورای اسلامی کار انتخاب شدند  پناهگاه کارگران زحمت کش می باشند و باید پیگیر حق و حقوق کارگران از شهردار و شرکتهای طرف حساب باشند.

عبوری با بیان اینکه به سرانجام رسیدن کارهای بزرگ در کنار هم بودن و همکاری و تعامل را می طلبد خاطر نشان کرد: اتفاقات بزرگی در شهر ساری رقم خورده است و این اتفاقات همچنان ادامه دارد.

وی احداث نیروگاه بزرگ زباله سوز با همکاری  شهرداری و شورای شهر ساری برای اولین بار همزمان با پایتخت کشور را از اقدامات بزرگ شهرداری ساری در مرکز استان دانست.

شهردار مرکز استان با اشاره به اینکه نصب پایلوت پل بزرگ داراب  در سایه همدلی شهروندان ساروی و با پیگیری اعضای شورای شهر و همت کارشناسان متخصص در شهرداری انجام شده است گفت: همچنین بهره برداری از این پل بزرگ نیز  در سال جاری در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: پل بزرگ ذغال چال مورد بهره برداری قرارگرفته است و فاز دوم آن نیز در سال ۹۳ به اتمام می رسد.

عبوری ضمن اشاره به بازگشایی میانگذرها و کنار گذرها برای حل معضل ترافیک در سطح شهر اظهار داشت: میانگذر شمالی ۳۰متری شهبند اقدام بزرگی است که  نیمی از آن تملک و بازگشایی شده و ظرف ۱۰۰روز آینده ، تملک ۵۵ واحد مسکونی مسیر باز گشایی،  به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه اقدامات بزرگی که در سطح شهر ساری انجام شد و در پی آن خروجی توقعات مردم نیز بالا رفته است افزود: احیای رودخانه پر آب و سرسبز تجن و استفاده از ساحل زیبای آن در تابستان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

شهردار مرکز استان از بهره برداری  فاز اول سواحل فرح آباد ساری درآینده نزدیک خبر داد و گفت: برای احداث شهر بازی بزرگ و مدرن صفرآباد با پیگیری اعضای شورای شهر ساری بودجه ۱۰میلیارد تومانی در سال جدید در نظر گرفته شده است.

عبوری با انتقاد از کاشت گونه های کویری نخل و اقاقیا در ساری تاکید کرد: ساری پایتخت بهار نارنج است و باید کاشت درختان بهار نارنج در این شهر ترویج یابد.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل شکوفه دهی درختان نارنج از برگزاری جشنواره بهار نارنج در ۲۰اردیبهشت ماه سال جاری در شهر ساری خبر داد.

شهردار ساری در بخش پایانی سخنانش از اعزام پرسنل رفت و روب و خانواده آنها به شهر مقدس مشهد خبر داد و بر پرداخت مابه تفاوت اضافه کاری کارگران طبق قانون کار از موعد عید نوروز تا بعد از آن را تاکید کرد.

عبوری افزود: همچنین قراردادهای تک نسخه ای کارگران نیز باید به صورت ۲نسخه ای باشد تا در اختیار کارگران و شرکت مربوطه قرار گیرد.

وی با انتقاد از اینکه بیمه مکمل کارگران دیر پرداخت شده و در آن دخل و تصرف می شود بر پیگیری این موضوع از سوی نمایندگان بیمه با همکاری مدیران مرتبط  و نیز پرداخت اضافه کاری و ارائه مزایای ویژه کارگران از سوی شهرداری ساری تاکید کرد.

به گزارش مهر، درپایان این مراسم نیز از کارگران نمونه شاغل در شهرداری با اهدا  لوح تجلیل به عمل آمد.

 

/انتهای خبر