در تیم پرسپولیس، بازیکنانی مثل علی علیپور ، امید عالیشاه و شجاع خلیل زاده و در استقلال بازیکنانی همچون میلاد زکی پور ، محسن کریمی و اللهیار صیادمنش بازیکنان مازندرانی هستند

شرق پرس: دربی ۸۸  فوتبال ایران عصر فردا پنج شنبه ۵ مهر  در حالی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود که باز هم بازیکنان مازندرانی نقطه اتکای تیم های خود به شمار رفته و میلیونها هوادار تیم های پرسپولیس و استقلال  ، درخشش آن ها را برای رسیدن به برتری انتظار می کشند.

کم نبودند مازندرانی هایی که این شهرآورد را برای هواداران خود تاریخی کردند و با درخشش در این بازی ، جایی ماندگار برای خود در تاریخ این دربی پرطرفدار پیدا کردند.

در این شهرآورد هم مازندرانی ها پتانسیل آن را دارند که تاریخ ساز شوند. در تیم پرسپولیس، بازیکنان تاثیر گذاری مثل علی علیپور ، امید عالیشاه و شجاع خلیل زاده و در استقلال بازیکنانی همچون میلاد زکی پور ، محسن کریمی و اللهیار صیادمنش بازیکنان مازندرانی هستند که فردا می توانند با بازی خوب و گلزنی ، خود را بیشتر از قبل، محبوب هواداران کنند.

علی علیپور متولد ۲۰ آبان ۱۳۷۳ در قائم‌شهر در دی ماه ۹۳ و با قراردادی یک و نیم ساله به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست، بعدها این قرارداد به مدت ۳ فصل دیگر تمدید شد.

علیپور تنها بازیکن تاریخ شهرآورد تهران است که دو بار موفق شده تک گل ۳ امتیازی برای تیمش بزند.همچنین او جوان‌ترین گلزن تاریخ شهرآورد تهران است.

علی علیپور که با پرسپولیس به دو مقام قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران دست یافت؛ با گلی که در ثانیه ۳۰ وارد دروازه ماشین‌سازی تبریز کرد، سریع‌ترین گل لیگ شانزدهم را به نام خود ثبت کرد. او جزو ۱۱ بازیکن تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران است که توانسته ۱۰ گل یا بیشتر در طول یک نیم‌فصل بزند. علیپور که فصل گذشته آقای گل لیگ برتر شد فردا یکی از امیدهای پرسپولیس برای گلزنی در دربی است.

امید عالیشاه متولد ۲۰ دی ۱۳۷۰ ساری، بازیکنی معرفی شده از فوتبال ساری به تیم پرسپولیس و با تجربه بازی در تیم ملی فوتبال جوانان ، راه آهن و نساجی مازندران است که فصل گذشته به خاطر سربازی به تراکتورسازی رفت و یکی از بدترین فصل دوران بازی خود را پشت سر گذاشت.

امید عالیشاه سابقه گلزنی در دربی تهران را نیز دارد، او گل پیروزی پرسپولیس را در دربی ۷۹ به استقلال زد. عالیشاه که از معدود بازیکنان مازندرانی است که تجربه بازی در جام جهانی فوتبال نوجوانان را دارد این فصل و در مدت زمانی اندک، با ارائه شایستگی ها ،دوباره نظر برانکو را جلب کرد و به یکی از بازیکنان اصلی تیم تبدیل شد.

شجاع خلیل‌زاده متولد ۲۴ اردیبهشت ۱۳۶۸ – قائم شهر ،  فوتبال حرفه‌ای خود را از مس رفسنجان شروع کرد و با مس کرمان به لیگ برتر پیوست. او سابقه بازی در سپاهان و تراکتورسازی را نیز دارد.

خلیل‌زاده در فصل ۱۳۹۶–۹۷ لیگ برتر فوتبال ایران، با قراردادی ۲ ساله به باشگاه فوتبال پرسپولیس پیوست و در خط دفاعی توپ می زند.

شجاع که یکی از بازیکنان اصلی و تاثیرگذار پرسپولیس است فردا روز سختی را مقابل مهاجمان استقلال خواهد داشت.

البته از سیامک نعمتی هم به عنوان بازیکن سوادکوهی پرسپولیس نام برده می شود که حضور او این فصل در ترکیب این تیم تاثیر گذار است و او می تواند فردا یکی از افرادی باشد که روند بازی را تغییر می دهد.

میلاد زکی‌پور متولد ۸ اردیبهشت ۱۳۷۴  شهرستان نوشهر که در سال ۹۵ با قراردادی سه ساله به تیم استقلال تهران پیوست.

زکی‌پور فوتبال خود را از تیم ریشه دار شموشک نوشهر آغاز کرد و حدود پنج سال در این تیم توپ زد و بعد از آن به تهران آمد و به عضویت تیم پارسه درآمد. بعد از آن برای پشت سرگذاشتن خدمت سربازی به تیم مقاومت پیوست؛ و بعدها به عضویت تیم نفت تهران درآمد.

زکی پور فردا یکی از بازیکنانی می تواند باشد که با درخشش در این بازی مهم ، شایستگی هایش را به نمایش بگذارد.

سید محسن کریمی متولد ۲۹ شهریور ۱۳۷۳ شهر کیاسر ساری است که در پست وینگر برای باشگاه استقلال تهران در لیگ برتر خلیج فارس بازی می‌کند.

کریمی فوتبال حرفه‌ای خود را از سن ۱۴ سالگی و در رده‌های پایه باشگاه فوتبال پدیده  ساری آغاز کرد . او در سال ۱۳۹۱ توانست نظر مربیان تیم نوجوانان باشگاه فوتبال استقلال را به خود جلب کند و به این تیم ملحق شود. کریمی در یک سالی که در عضویت تیم نوجوانان استقلال بود، آقای گل لیگ کشوری نوجوانان شد و توانست به تیم امید استقلال راه پیدا کند؛ کریمی در لیگ امیدها نیز آقای گل شد .

درخشش وی در تیم امیدهای استقلال، امیر قلعه‌نویی، سرمربی وقت استقلال، را مجاب کرد تا نام وی را وارد لیست تیم بزرگسالان کند. محسن کریمی نخستین بازی رسمی خود در لباس استقلال را در تاریخ ۱ آذر ۱۳۹۳ در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران ۹۴–۱۳۹۳ مقابل تیم نفت تهران انجام داد.

کریمی یکی از جوانان آینده دار فوتبال ایران است که اگر قدر خود را بداند می تواند به بازیکن بزرگی برای استقلال و تیم ملی تبدیل شود.

اللهیار صیادمنش متولد ۸ تیر ۱۳۸۰ در آمل که هم‌اکنون در باشگاه استقلال تهران در پست مهاجم بازی می‌کند. وی در تیم ملی نوجوانان بازی کرده‌است و با درخشش در جام جهانی فوتبال زیر ۱۷ سال ۲۰۱۷ توجه‌ها را به خود جلب کرد.

صیادمنش که این فصل به استقلال پیوست  اولین بازی خود را در استقلال ، مقابل پیکان تهران انجام داد. او که از جوانان جویای نام فوتبال ایران است با اعتماد شفر می تواند خود را به بازیکن بزرگی تبدیل کند.

میثم تیموری متولد ۱۵ تیر ۱۳۷۱ سوادکوه ، بازیکن مازندرانی است که برای باشگاه استقلال تهران در لیگ برتر فوتبال ایران و در پست مدافع چپ بازی میکند. او در اوایل لیگ هجدهم به دلیل مصدومیت نتوانست استقلال را همراهی کند.

وی فوتبال خود را از تیم استقلال جنوب تهران آغاز کرد و  قبل از آن مدتی نیز در باشگاه نساجی مازندران عضویت داشت.

او در فصل ۱۳۹۵–۱۳۹۶ با قردادی دوساله به تیم پارس جنوبی جم پیوست؛ او در این فصل توانست همراه با تیم پارس قهرمان لیگ آزادگان شود و این تیم به لیگ برتر صعود کرد.

میثم تیموری در نقل انتقالات تابستانی سال ۱۳۹۷ با امضای قراردادی به تیم استقلال پیوست و رسماً آبی پوش شد.

تیموری هم از بازیکنانی است که در صورت رفع مصدومیت می تواند خود را مطرح کند و برای تیمش تاثیرگذار باشد.

به هر حال تا فردا شب باید صبر کرد و دید بازیکنان مازندرانی چه عملکردی در این بازی دارند.

فوتبالیست های مازندرانی زیادی در ۸۷ دربی قبلی به میدان رفتند و هر کدام قابلیتهای خود را به نمایش گذاشتند.

در تیم پرسپولیس بازیکنان مازندرانی مثل مرحوم هادی نوروزی ، مرحوم مهرداد اولادی ، شیث رضایی ، محسن بنگر ، رحمان احمدی ، شهاب گردان ، سیدمیثم حسینی ،مهرداد کفشگری، محمد عباس زاده و رامین رضاییان در دربی های قبلی هر کدام تاثیر گذار بودند.

صداوسیما در پایان نوشت؛ در تیم استقلال هم بازیکنان مازندرانی مثل فرهاد و فرزاد مجیدی ، حنیف عمران زاده، سید میثم حسینی ، امید ابراهیمی، علی قربانی و یعقوب کریمی از تاثیرگذارترین بازیکنان دوران خود در این تیم بودند.