دکتر سلگی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران، اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان در جنگ فرهنگی این روزها یکی‌ از خطوط اصلی این نبرد است.
شرق مازندران : در این مراسم «علی رجبی» بعنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران معارفه شد و «عادل عالیشان» که در طول این مدت سرپرستی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران را بر عهده داشت، تکریم شد.
بساط هیات‌های ورزشی که دکان سیاسی راه انداختند باید جمع شود
دکتر سلگی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران، اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان در جنگ فرهنگی این روزها یکی‌ از خطوط اصلی این نبرد است.
سلگی افزود: تنها امید دشمن برای غلبه بر کشور بحث فرهنگی است که وزارت ورزش میتواند نقش کلیدی در این‌موضوع داشته باشد. چون بخش فرهنگی‌ و حراست از جوانان بخش مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود.
وی با اشاره به اینکه، باور ما این است که ورزشکاران مازندرانی ورزشکاران دینداری هستند، ادامه داد: جوانان ما در اوج نا امنی، پشت این نظام بوده اند که قابل ستایش است.
سلگی از مشارکت ورزشکاران مازندرانی در امور فرهنگی گفت و افزود: قهرمان المپیک در همین ایام عاشورا و تاسوعا در روستای جویبار هیات گرفته بود. این ها افتخارات جوانان این سرزمین هستند. جای حبیبی ها را جوانانی مثل حسن یزدانی ها پر کرده اند که افتخار کشور هستند.
سلگی با بیان اینکه، خدمت به ورزش مازندران خدمت به ورزش کشور است، افزود: لذا دکتر رجبی باید بداند که در یک همچنین اداره‌کلی که فعالیت میکند باید معدل ورزش کشور را بالا ببرد. چون بخش عظیمی از مدال های کشور از استان مازندران است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه اولویت ما توجه به جوانان و ورزش است، گفت: خواسته ما این است که در حوزه قهرمان سازی و ورزش همگانی و جوانان تلاش ویژه داشته باشند.
سلگی ادامه داد: جمعیت رو به پیری استان ما نشان میدهد که جزو استان های پیر کشور هستیم و باید برای پیشگیری از این موضوع، توجه ویژه به ورزش همگانی شود.
وی تاکید کرد: استفاده آسان و ارزان ار ورزش انتظار ماست که امکان استفاده از اماکن ورزش و امکانات برای همه گروه ها ارزان باشد.
سلگی با تاکید بر اینکه بسیاری از جوانان که در مناطق محروم هستند باید دیده شوند و به آنها توجه شود، ادامه داد: توزیع عادلانه در روستاهای دور افتاده و توجه یکسان به حوزه ورزش و جوانان باید در اولویت دستگاه ورزش و جوانان مازندران قرار گیرد.
وی به توجه به حوزه جوانان گفت و افزود: ما در مازندران شرایطی خوبی طی سال های گذشته در حوزه جوانان نداشتیم و انتظار داریم شما که در حوزه اجتماعی کار کرده اید، زودتر تحولات ایجاد کنید.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران به ریشه‌کن شدن دلالان ورزشی تاکید کرد و گفت: کسانی که به نام هیات ورزشی دکان سیاسی راه انداختند و اموال بیت المال را غارت میکنند، باید بساط آنها در استان جمع شود.
وی ادامه داد: متاسفانه مشاهده کردیم که افرادی بنام ورزش کاسبی راه انداختند که باید این موضوع هرچه زودتر جمع شود.
رجبی از خانواده ورزش است و سوابق خوبی در مدیریت دارد
خسرو قمری مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در این مراسم، ضمن تقدیر از زحمات عالیشان در طول دوران سرپرستی با آرزوی موفقیت برای اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران، اظهار داشت: آقای رجبی از خانواده ورزشی است و سوابق خوبی هم در امر مدیریت دارد.
وی بیان داشت: در حال حاضر نگاه مجموعه وزارت ورزش توجه به آمادگی ورزشکاران برای حضوری قدرتمند در بازی های آسیایی است تا ما بتوانیم افتخارات روزهای گذشته را رقم بزنیم.
قمری با اشاره به اینکه، مجموعه همکاران کمک کنند تا منابع اعتباری ما جذب بشود، افزود: موضوع بعدی ما که مورد توجه است، پیگیری مصوبات رئیس جمهور است که باید توجه ویژه شود که کاری روی زمین نماند.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: از همه همکاران خواهش دارم به کمک مجموعه بیایند و در تمامی حوزه‌ها مخصوصا حوزه عمرانی و ورزشی کمک کنند.
قمری توجه ویژه به حوزه جوانان را خواستار شد و افزود: در بخش جوانان و سمن ها در مجموعه اداره کل باید تلاش بیشتر شود.
وی از اهمیت ورزش مازندران گفت و اظهار داشت: استان مازندران قطب ورزش در سطح خاورمیانه و آسیا است و بعنوان یک برند محسوب می شود.
قمری ادامه داد: استان مازندران به تنهایی مدال هایش برابری می‌کند با برخی کشورها که این نشان از قدرت ورزش مازندران است.
 این مسئول در پایان گفت: وزارت ورزش نگاه ویژه‌ای به ورزش مازندران دارد و امیدواریم همه دست به دست هم بدهیم که اتفاقات خوبی برای ورزش و جوانان مازندران بیوفتد.
همه پرسنل این اداره کل، یک مدیرکل هستند
علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران در مراسم تکریم و معارفه، اظهار داشت: یک‌چهارم المپیکی های کشور در این استان هستند. جوانان قهرمان و شهدای زیادی در این استان هستند و باید توجه ویژه به ورزش استان مازندران شود.
رجبی افزود: به نظرم کار سختی را قبول کردم. مخصوصا در حوزه جوانان و بحث ساماندهی امور جوانان، بحث ازدواج جوانان باید مورد توجه قرار گیرد. باید در حوزه جوانان بیشتر صحبت و کار شود.
وی از توجه ویژه به تجربیات پیشکسوتان گفت و افزود: ما باید کانون پیشکسوتان ورزش را تشکیل دهیم تا آنها با تجربیات خودشان به ورزش کمک کنند.
رجبی با بیان اینکه هر چه در توان دارید باید کمک کنید، افزود: همه پرسنل این اداره کل، یک مدیرکل هستند و باید همه باهم تلاش کنیم تا حق ورزش مازندران را بهتر بگیریم.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه ما برای خدمت کردن آمده ایم، گفت: ما باید یک اثر خوب از خود بجای بگذاریم.
رجبی افزود: پروژه های نیمه کاره در استان زیاد است و بودجه وزارت هم محدود است و باید ستاد خیرین را در شهرهای مختلف استان راه بیندازیم.
وی با بیان اینکه شعار ما کار و کار و کار کردن است، ادامه داد: ما باید قهرمانی و پهلوانی را افزایش دهیم. اگر پهلوانی نباشد قهرمانی هم شاید شکل نگیرد.
رجبی از توجه ویژه به حوزه همگانی گفت و بیان داشت: در حوزه ورزش همگانی باید با شهرداری ها تعامل بیشتری صورت گیرد تا برای ترویج ورزش همگانی در استان تلاش کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران خواستار همدلی شد و گفت: هیچکسی رو به روی هم نباید قرار گیرد و باید در کنار هم برای پیشرفت ورزش تلاش کنیم.
رجبی ادامه داد: مازندران به همدلی وفاق و صداقت احتیاج دارد و برای همین همه باید تلاش کنند.
وی همچنین در پایان صحبت هایش از عدم نصب بنر تبریک گفت و افزود: تقاضا دارم عزیزان به جای نصب بنر هزینه آن را صرف خرید امکانات ورزشی برای مناطق محروم کنند.
لازم به ذکر است ؛ عادل عالیشان سرپرست سابق اداره کل ورزشو جوانان مازندران نیز در خصوص عملکرد خود در طول دوران سرپرستی گزارشی را ارائه داد.