بدون شک استفاده از خرد جمعی و به کارگیری تمام ظرفیت های بومی و غیر بومی در برگزاری هر چه باشکوه تر رویداد ساری ۲۰۲۲ موثر است...

به گزارش شرق مازندران به نقل از باران شمال، با وجود نزدیک شدن به رویداد بین المللی ساری ۲۰۲۲ شواهد و قرائن حاکی از آن است که عزم ملی و استانی برای برگزاری این رویداد بزرگ که شاید بتوان آن را بزرگترین رویداد اقتصادی – اجتماعی بعد از انقلاب در مازندران نامید، وحود ندارد. ظاهراً عده ای بر این باورند که ساری پایتخت گردشگری کشور های اکو یک همایش یک روزه است که عده ای در سالن همایش های یک دانشگاه جمع می شوند و چند نفر هم به ارائه سخنرانی می پردازند و یک کلیپ از جاذبه های گردشگری مازندران پخش می شود و از چند هتل دار و فعال عرصه گردشگری تجلیل به عمل می آید و پذیرایی و تمام…

 

ضرورت ترسیم چشم انداز توسعه مازندران از سوی نمایندگان استان

غافل از اینکه این رویداد بین المللی را می توان یک رویارویی گردشگری با سایر کشورهای صاحب سبک نامید که پیروزی در این رویارویی بستگی به عزم ملی و استانی همه مسئولان به ویژه مجمع نمایندگان مازندران ، استاندار ، ائمه جمعه و جماعات و سایر مسئولان دارد.

هر چند نمایندگان استان از اهمیت این طرح آگاه هستند ولی جا دارد به منظور ایجاد هم افزایی و وحدت رویه در پیگیری اجرای هر چه سریع تر مصوبات پیشین این رویداد، نشستی در این خصوص برگزار شود و بخشی از انرژی و توان مجمع نمایندگان استان در این خصوص هزینه شود. چرا که تبعات یا منافع شکست یا پیروزی در اجرای طرح، متوجه کل کشور خواهد بود.

گام بعدی برگزاری جلسات هدفمند و پیگیری تامین اعتبار این رویداد بزرگ در اولویت است. در ضمن تزریق قطره چکانی بودجه طرح و حواله به منابع استانی و شهرستانی چاره کار نیست و قطعاً اجرای طرح را با مشکلات عدیده همراه خواهد ساخت. پیگیری سند چشم انداز توسعه مازندران از دیگر خواسته های مردم و دلسوزان توسعه مازندران است که امید است با پیگیری ها و برگزاری جلسات ماهانه و هدفمند زمینه اجرای همه جانبه آن فراهم گردد.

در پایان ذکر این نکته را ضروری می دانم که توسعه یک کشور یا استان نیازمند برنامه ریزی، پیگیری و عملیاتی کردن مصوبات جلسات است. بدون شک استفاده از خرد جمعی و به کارگیری تمام ظرفیت های بومی و غیر بومی در برگزاری هر چه باشکوه تر رویداد ساری ۲۰۲۲ موثر است و امیدواریم با عزم همه مسئولان به ویژه مجمع نمایندگان استان ، به این مهم دست بیابیم و اهالی مازندارن و به تبع آن اهالی سایر استان ها از مزیت های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و هنری این رویداد بزرگ منتفع شوند.

رقیه عالی مدیر مسئول پایگاه خبری باران شمال و رئیس کمیته مردمی رویداد بین المللی ساری ۲۰۲۲