جدای از اجرای ناقص طرح آزادسازی محدوده‌های ساحلی دریای مازندران، هنوز ورود به دریا از طریق پلاژهای ساحلی با پرداخت پول مقدور است ....

شرق مازندران : یک ماهی از آزادسازی نوار ساحلی خزر می گذرد و همچنان ورود به پلاژهای ساحلی در برخی مناطق مازندران پولی است.

مازندران با ۴۷۳ کیلومتر نوار ساحلی بیشترین سهم را از کرانه خزر به ارث برده است، کرانه‌ای که رغم آزادسازی، همچنان برخی نواحی آن در تصرف قرار دارد.

تشکیل پرونده‌های حقوقی و قضائی هم نتوانست برخی از لاکچری نشینان های ساحلی را از حریم قانونی خزر عقب راند و همچنان رایزنی برای بازپس گیری محدوده‌های تصرف شده ادامه دارد.

جدای از اجرای ناقص طرح آزادسازی محدوده‌های ساحلی، هنوز ورود به دریا از طریق پلاژهای ساحلی با ریال مقدور است و گوش متصرفان که خود را حافظان و نگهبانان دریا می‌دانند به توپ و تشرها بدهکار نیست.

آنان هرچند به زبان عقب نشینی و خروج از حریم قانونی دریا را قبول دارند و مقابل دوربین رسانه‌ها حرف‌های اینچنینی می‌زنند اما در عمل، حرفشان با گفته‌هایشان سازگاری ندارد و دریا را پولی کرده اند.

برخی‌ها ایجاد سرمایه گذاری و سازه‌های تفریحی و اقامتی را دلیل اخذ ورودی و پول مطرح می‌کنند و عده‌ای نیز با این جمله که «ماموریم و معذور» پاسخ روشنی به چرایی پولی بودن ورود به دریا نمی‌دهند.

یک ماهی از آزادسازی نوار ساحلی می‌گذرد و پلاژداران کاسبی می‌کنند و از خودروهای ورودی پول می‌گیرند.

ساحل فرح آباد ساری

گذرمان عصر یک روز بهاری به ساحل فرح آباد ساری افتاد، خودروهایی که به صف بودند و برای ورود به دریا باید کارت می‌کشیدند و پول پرداخت می‌کردند. جوان نگهبان جلوی کیوسک می‌گوید: ماموریم و معذوز و گفته اند پول بگیرید و راه دهید.

یک مسافر همدانی با بیان اینکه برای ورود به دریا ۱۰ هزار تومان از هر خودرویی پول دریافت می‌شود، افزود: با پرداخت وجه موفق به ورود به دریا شدیم.

محسنی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه هرچند نوار ساحلی بازگشایی شد و توانستیم به برخی مناطقی که سال‌های قبل ورود به آن ممنوع بود، راه یابیم، ادامه داد: این طرح سبب دسترسی همه مردم به ساحل و دریا می‌شود و نباید در انحصار دستگاه‌ها و ویلاداران باشد./بازار