بیشترین نزاع و درگیری در مازندران مربوط به شهر ساری با 2 هزار 947 مورد و کمترین موارد نزاع و درگیری نیز مربوط به شهر عباس‌آباد با 201 مورد است

 شرق پرس: علی عباسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  براساس آمار معاینه‌های انجام شده در ۶ ماهه امسال بیش از  ۱۳هزار نفر به مراکز پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۸ هزار ۷۲۳ نفر مرد و بقیه زن هستند، افزود: براساس این گزارش بیشترین نزاع به‌ترتیب مربوط به شهرهای ساری با ۲ هزار ۹۴۷ ، بابل با هزار و ۶۰۴ و آمل با هزار و ۲۶۶ نفر و کمترین موارد نزاع به ترتیب در شهرهای عباس‌آباد با عدد ۲۰۱ و فریدونکنار با عدد ۲۵۹ نفر ثبت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اضافه کرد: براساس آمار ارجاعی از مراکز استان، شهریورماه با ۲ هزار و ۳۴۰، مردادماه با ۲ هزار و ۳۰۲، تیر با ۲ هزار و ۲۵۲ به‌ترتیب بیشترین و فروردین هزار و ۹۱۲ کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

این مسؤول با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود که براساس نوع و میزان آسیب‌دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

به گزارش فارس, عباسی یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت : می‌توان با آموزش مهارت های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث،گفت‌وگو و تفاهم مشکلات بین یکدیگر را حل و فصل کنند.