ماجرای دو نامه رسان فداکار گلوگاهی ثابت کرد که در هر لباس و شغلی که باشی ، روزی خواهد آمد که عرصه، عرصه ایثار و گذشت توست و همه ما باید برای آنروز آماده باشیم که ندای عشق و وظیفه ما را به سوی خود خواهد کشاند

شرق پرس : شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی موجب تغییر سبک زندگی بسیاری از مردم جامعه شد و بسیاری از مشاغل روزهای سختی را در این ایام پشت سر گذاشتند.

در خانه ماندن مردم و تمایل به خرید اینترنتی ، موجب شد تا باری دیگری زحمات کارکنان خدوم پست و پستچی های پرتلاش در جامعه دیده شود .

آری ؛ یکی از مشاغل پرخطر در ایام شیوع کرونا پستچی ها بودند که با همه وجود بدون اینکه به صدر اخبار رسانه ها بیایند در حال انجام خدمت ایثارگرانه بودند.

در شرایط سخت کرونایی لحظه‌ای استراحت نکردند، تا مردم در داخل خانه لنگ نمانند‌، یک شهر بود و این دو نفر، تا اینکه با بهتر شدن اوضاع مردم و کسبه شهر گلوگاه طی مراسمی از این دو نامه‌رسان تشکر و قدردانی کردند.

 

در ادامه گفتگو با دو پستچی زحمتکش شهرستان گلوگاه که در شرایط سخت کرونایی لحظه‌ای استراحت نکردند را می خوانید :

 

سید سعید صدری ۴۳ ساله اهل گلوگاه یکی از این دو نامه‌رسانی است، که در گفت‌وگو با فارس درباره دلیل این قدردانی از جانب مردم شهرش می‌گوید؛ در طول۲۰ سال سابقه کاری این نخستین‌بار بود که شهر را دچار چنین شرایط سختی می‌دیدم، البته که ما نامه‌رسانان تعطیلات نداریم و در این شرایط بر خود واجب دانستم تا بیش از پیش پای کار بمانم.

راستش را بخواهید، در این‌چند سال این نخستین‌باری بود که تعداد و حجم بسته‌ها این چنین افزایش یافت، من و همکارم با پوشش کامل، ماسک و دستکش، از صبح در اداره پست حاضر می‌شدیم و شب به خانه می‌رفتیم، اهل خانه نگران مبتلا شدن من به ویروس کرونا بودند.

 

پستچی گلوگاه

 

وی ادامه می‌دهد؛ شاید بپرسید چرا در این شرایط دست از کار نکشیدم؟ چون می‌خواستم همچون پدر شهیدم عشق به خدمت را به اثبات برسانم، من به دنبال فرصتی بودم تا خدمت‌رسانی را به معنای واقعی تجربه کنم.

پدر بزرگوارم شهید جهادگر سیدمحمد صدری در سال ۱۳۵۹ اولین شهید شهرستان گلوگاه بود که در حال مأموریت جهاد سازندگی در سانحه تصادف به شهادت رسید.

این فرزند شهید می‌گوید؛ تنها سه سال داشتم که پدرم شهید شد، مادرم برای من و دو برادرم از شخصیت و رفتار انسان‌دوستانه پدرم می‌گفت و ما رفته رفته به ادامه راه پدر علاقمند می‌شدیم.

امروز که ۴۳ سال دارم، باید بگویم مادرم برایمان بسیار زحمت کشید، در روزهای سخت کرونایی در طول روز چندین بار تماس می‌گرفت با اینکه نگران سلامتی‌ام بود ولی دلگرمی می‌داد.

البته این را بگویم که من در بحث‌های خیریه و ساخت‌وساز مسکن برای مستمندان در شهر گلوگاه حدود پنج سالی است فعالیت دارم در حد توان کار انجام می‌دهم.

 

عکس العمل مردم در هنگام دریافت بسته‌های پستی از پستچی ها

 

 این نامه‌رسان در مورد رفتار مردم زمانی که زنگ خانه به صدا در می‌آمد می‌گوید؛ مردم با مشاهده ما جلوی درب خانه با دستکش و با ترس و لرز حاضر می‌شدند و  بارها در حین رفت و آمد برای ارسال بسته‌ها تحسین می‌کردند، از طرفی هم نزدیک‌مان نمی‌شدند.

وی ادامه می‌دهد؛ خوشبختانه من و همکارم به کرونا مبتلا نشدیم، فقط یک روز به دلیل سرماخوردگی در خانه استراحت کردم و از فردای آن روز فعالیت خود را از سر گرفتم، سعی کردم به هیچ درخواستی برای ارسال مرسوله‌ها پاسخ رد ندهم حتی در روز بارانی هم با موتور سر پستم حاضر شدم، گاهی افراد به هر دلیلی در را باز نمی‌کردند چندین بار برای یک بسته رفت و آمد می‌کردم.

در پایان باید بگویم که از خانواده‌ام، مدیران شهری و استانی و مردم شهرم تشکر ویژه دارم.

 

در ادامه سراغ امیر محمودجانلو  پستچی شهرستان گلوگاه که اقداماتش مورد تحسین مردم شهرش قرار گرفت رفتیم و با او به گفت‌وگو پرداختیم که با هم می‌خوانیم؛

 

محمود جانلو بیان می‌کند؛ در این شرایط سخت کرونایی سعی کردم برای مردم شهرم مؤثر واقع شده و منتظرشان نگذارم، البته مردم جلوی درب با تأخیر حاضر می‌شدند، علت را جویا می‌شدم، می‌گفتند از رویایی با ما وحشت داشتند، از طرفی نگران این بودند که ویروس روی بسته‌ها موجود باشد‌.

 

 مردم در سطح شهر در شرایط بحرانی کرونا جلوی من و همکارم را می‌گرفتند می‌گفتند؛ مراقب باشید چرا آنقدر نترس هستید! البته که ترس وجود داشت،  چرا که مردم حتی کتاب و خریدهای سطحی را اینترنتی انجام می‌دادند، خریدهای قطور و سنگینی که در طول این چند سال ندیده بودم‌.

 وی ادامه می‌دهد: عشق به کار به خدمت به مردم تنها دلیل زیاده کاریم در ایام سخت کرونایی بود‌ سعی می‌کردم نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کرده و سرکار حاضر شوم و این کار را ادامه خواهم داد.

 

گفتنی است؛ مسؤولان ادارات، مردم و کسبه و رئیس اداره شهرستان گلوگاه با حضور در اداره پست و با اهدای هدیه و لوح یادبود و گل از این دو پرسنل پست که در امر مبارزه با ویروس کرونا خدمت می‌کنند سپاسگزاری کردند.

 

 

 

 

 

 

 

.

 

farsnews