حجت الاسلام روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ادارات دولتی اگر می‌خواهند خدمات ارائه دهند، مردم باید از ماسک استفاده کنند و اگر کسی از ماسک استفاده نکرد خدمت ارائه ندهند

شرق پرس : روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: توانمندی کشور ما این است که در این ایام کرونایی روی پای خود ایستاد. هم در مسائل بهداشتی هم در تولید ماسک، هم در آماده سازی کیت ها کار بزرگی شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها همزمان انجام دادند، در این مسیر فداکاری کادر درمان هم محفوظ است.

رئیس جمهور ۱۴ تیر ماه در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: ادارات دولتی اگر می‌خواهند خدمات ارائه دهند، مردم باید از ماسک استفاده کنند و اگر کسی از ماسک استفاده نکرد خدمت ارائه ندهند، این قانون باید ابلاغ شود.

روحانی گفت: قراری داشتیم با مردم عزیزمان و گفتیم باید تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی با اشاره به توان بخش تولید کشور اظهارکرد: از روز اول گفتیم تمام مراکز تولیدی باید فعال باشند. تمام فروشگاه ها، مراکز بهداشتی و درمانی هم فعال بودند. مدتی بقیه مشاغل را تعطیل کردیم و مدتی سفر را هم ممنوع کردیم. در زمان بازگشایی مجدد قراری گذاشتیم با مردم و گفتیم به شرط رعایت تمام پروتکل های بهداشتی مراکز باز می‌شوند و هرچه پروتکل ها بیش تر رعایت شود گشایش ها هم بیش تر می شود.

وی افزود: کسی نباید مبتلا شدن به ویروس کرونا را ننگ و عار بداند. این یک بیماری است و وظیفه شرعی ماست که به اطرافیان بگوییم که من به این بیماری مبتلا هستم.

حجت الاسلام روحانی گفت: ادارات دولتی اگر می‌خواهند خدمات ارائه دهند، مردم باید از ماسک استفاده کنند و اگر کسی از ماسک استفاده نکرد خدمت ارائه ندهند، این قانون باید ابلاغ شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر کارمندی در سر کار ماسک نزد باید برای او غیبت زد و او را بازگرداند.