صبح امروز احمد مظفری با حضور در اداره کل ورزش و جوانان مازندران با دکتر رنگرز دیدارکرد و در این نشست درباره راههای بهره گیری از ظرفیت ورزش و جوانان برای آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در این زمینه، گفتگو و تبادل نظرشد

به گزارش شرق پرس، دکتر حسن رنگرز در این دیدار که با حضور مسعود رمضانی معاون توسعه منابع و پشتیبانی، محمدرضا ییلاقی اشرفی معاون فرهنگی و امور جوانان و دیگر مسئولان و کارشناسان برگزار شد گفت : همه ی ما باید در بحث مواد مخدر و آسیب های اجتماعی مسئولیت خود را بپذیریم. وی افزود؛ حوزه جوانان، زیرساخت های ورزشی و هیات های ورزشی آمادگی همکاری در جهت پیشگیری از آلودگی به مواد مخدر را دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان با تاکید بر تشکیل کارگروه های مختلف در حوزه ورزش و جوانان برای مقابله با این پدیده شوم بیان داشت: فرهنگ سازی و پیشگیری دو اصل مهم در مقابله با اعتیاد و مواد مخدر است و ورزش بهترین فضا را برای فرهنگ سازی در این زمینه دارد.

وی با اعلام اینکه قهرمانان ورزشی در زمینه آگاهی بخشی جامعه پای کار خواهند بود افزود؛ اعتقاد ما بر این است که نجات یک نفر، نجات یک خانواده و یک جامعه است.

رنگرز در ادامه گفت : اعتیاد مثل سرطان جامعه را می بلعد و نیازمند یک عزم جدی برای ورود تمام دستگاه ها در این موضوع هستیم.

احمد مظفری هم در این دیدار از اقدامات ارزنده دکتر رنگرز به جهت اقدامات فرهنگی ایشان در مبارزه با موادمخدر، که زمانی سفیر پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر بودند، تقدیر کرد و گفت :  اکنون نیز ورزشکاران بنام استان همچون حسن یزدانی و بهداد سلیمی سفیر پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر هستند که نشان دهنده ظرفیت خوب استان مازندران در حوزه های فرهنگ ساز است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در این نشست گفت : معتقدیم ظرفیت ورزش در پیشگیری و آگاهی بخشی در زمینه مواد مخدر فوق العاده است و باید چهارچوب و نقشه راه برای استفاده از این ظرفیت ترسیم شود.

وی همچنین یادآور شد؛ تشکیل و استقرار کانون های یاری گران زندگی دراماکن ورزشی مدون گردید که انتظار می رود روند اجرای آن تسریع یابد.

گفتنی است ؛ محمدرضا ییلاقی اشرفی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان نیز در این نشست گزارشی از فعالیت سمن های جوانان استان در زمینه فرهنگ سازی برای مبارزه با مواد مخدرارائه کرد و از اقدامات مشترک حوزه جوانان و شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران برای اجرای ویژه برنامه های ورزش همگانی و و ورزش روستایی خبر داد.