رسولی جویباری گفت: اگر فکر و سلیقه سیاسی ما به فلان فرد نخورد پس او را از بیخ و بن برکنیم کار درستی نیست

rasoliامام جمعه میاندورود با تأکید بر ضرورت پرهیز از تخریب و تهمت گفت: تقویت اتحاد و احترام به تلاش مسئولان گذشته موجب افزایش اقتدار نظام اسلامی می‎شود.

 

 

به گزارش شرق پرس حجت‎الاسلام مجتبی رسولی‌جویباری شب گذشته در دیدار با فرماندار و مدیران ادارات میاندورود اظهار داشت: ماه مبارک رمضان روی همه انسان‎ها حتی کسانی که روزه‌دار هم نبودند، تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه اگر همه با برنامه‌های خاص دینی در یک مسیر دینی حرکت کنیم هیچ نزاع و اختلافی پیش نخواهد آمد، افزود: باید برنامه‌ها براساس دین و قرآن تنظیم شود.

امام جمعه میاندورود تاکید کرد: همان‌طور که در ماه رمضان تهمت، افترا و سخن گفتن در مورد دیگران ممنوع است در غیر ماه مبارک نیز باید این روحیه در افراد حفظ شود، پس اگر برنامه‌ها براساس دین و قرآن تدوین شود قطعا موفق خواهیم بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میاندورود مواظبت از اعمال را از ضروریات همه ماه‌ها عنوان کرد و ابراز داشت: در ماه مبارک رمضان همه با برنامه الهی و بر اساس دستورات نبوی عبادت می‎کنند و با وجود گرسنگی و تشنگی حس رضایت و شادمانی دارند.

رسولی ادامه داد: این موضوع نشان‌دهنده این است که اگر اقدام به موقع و به هنگام انجام شود امید به آینده سامان خواهد یافت.

همه مسئولان تلاش و خدمت کرده‌اند

خطیب جمعه سورک مرکز شهرستان میاندورود قدم برداشتن در مسیر خداوند را لازمه تدبیر امور دانست و اظهار داشت: چالش‎های مادی و روان‌شناختی به این علت است که ما مسیر را اشتباه رفته‌ایم و قطعا اگر خوب مسیریابی شود و عمل کنیم مشکلی پیش نمی‌آید.

وی از عید فطر به عنوان برترین عیدها در فرهنگ اسلامی یاد کرد و گفت: مومنان پس از یک ماه روزه‌داری در این روز منتظر پاداش هستند چرا که خود را برای خدا خالص کردند.

رسولی به لزوم کنترل اعمال و رفتار انسان در ماه‌های دیگر سال اشاره کرد و گفت: اگر از اعمال مراقبت نشود مشخص نیست چه بر سر انسان می‌آید.

این مسئول بر تبعیت از تعالیم مشخص دینی در زمینه‌های گوناگون تاکید کرد و افزود: در حکومت دینی و اسلامی زمینه‌های خدمت فراهم است اما به فراخور هر عصر و دوره‌ای شرایط متفاوت است.

با تلاش و همدلی برای تقویت نظام حرکت کنیم

امام جمعه میاندورود گفت: با شناختی که از همه مدیران این شهرستان دارم معتقدم می‎توانند امیدی برای تحول نوین در این شهرستان باشند.

وی با بیان اینکه در ادوار گذشته نیز همه مسئولان کار کردند، ابراز داشت: اما هر کسی به فراخور وسعی خود تلاش کرد که البته ایراد و اشکال نیز به عملکرد برخی از آنها وارد است اما نباید همه پل‎های پشت سر را خراب کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میاندورود با بیان اینکه همه باید شکرگزار باشیم، افزود: باید توجه داشت که با همه مشکلاتی که در کشور داشتیم همه مسئولان گذشته در راستای حفظ اصل نظام اسلامی تلاش کرده‌اند.

تیشه به ریشه انقلاب نزنیم

وی ادامه داد: برخی این موضوع را در نظر نمی‎گیرند و اگر قرار باشد با بی‎دقتی تیشه به دست گرفته و بر ریشه انقلاب بزنیم چیزی از انقلاب و اسلام نخواهد ماند.

رسولی با بیان اینکه اگر قرار باشد امروز به این نظام و انقلاب ببالیم باید بدانیم که سنگ بنای این خشت‎ها را چه کسی گذاشته است، افزود: البته می‎توان انتقاد کرد که اگر خشت‎ها این‌گونه گذاشته ‎شود بهتر است اما نباید همه را به یک چوب بزنیم.

وی ادامه داد: اینکه اگر فکر و سلیقه سیاسی ما به فلان فرد نخورد پس او را از بیخ و بن برکنیم کار درستی نیست و باید دقت کرد که رسیدن به این نقطه به واسطه تلاش گذشتگان بوده است و نباید ناسپاسی کرد.

امام جمعه میاندورود بیان داشت: امیدواریم با تعامل بیشتر نهادها و ادارات همه با هم با همکاری بیشتر در راستای موفقیت نظام و انقلاب گام برداریم.

به گزارش فارس, ارسطو قادری فرماندار میاندورود نیز با قدردانی از حمایت‎ها و انتقادات کارساز امام جمعه شهرستان وی را پدر معنوی میاندورود خواند و گفت: راهنمایی‌های وی تا کنون موجب گره‌گشایی بسیاری از امورات جاری در شهرستان شده است.