به نظر می‌رسد مجادله ترامپ و ولید بن طلال به سال‌ها قبل بازمی‌گردد و آنچه که امروز درخصوص بازداشت‌های اخیر در عربستان سعودی به ترامپ نسبت داده شده و البته با تائید او همراه شده است

ردپای ترامپ در دستگیری شاهزاده میلیاردر سعودی

 

شرق پرس: ولید بن طلال مالک ۹۵ درصد کینگدام هولدینگ کمپانی و رییس هیات مدیره این تشکیلات است. از جمله سرمایه‌گذاری‌های وسیع این شاهزاده سعودی در کمپانی‌های نام آشنایی مانند اپل، توییتر و هتل‌های زنجیره‌ای فورسیزنز است.

۱۱ دسامبر سال ۲۰۱۵ ولید بن طلال در یک پیام توییتری ترامپ که کاندید رئیس جمهوری آمریکا بود را نشانه گرفت و او را نه تنها باعث رسوایی حزب جمهوری‌خواه که باعث رسوایی همه امریکا خطاب کرد. این شاهزاده سعودی در ادامه از ترامپ خواست از رقابت انتخاباتی کنار بکشد چون هرگز برنده این رقابت نمی‌شود!

 

دقیقا فردای همان روز ترامپ در توییتی به ولید بن طلال حمله کرد و او را یک شاهزاده احمق خطاب کرد که می‌خواهد امریکا را با پول‌های پدرش کنترل کند! ترامپ خطاب به این شاهزاده سعودی گفت وقتی در انتخابات برنده شود او نمی‌تواند اینکار را بکند.

 

به گزارش تلگراف؛ به نظر می‌رسد مجادله ترامپ و ولید بن طلال به سال‌ها قبل بازمی‌گردد و آنچه که امروز درخصوص بازداشت‌های اخیر در عربستان سعودی به ترامپ نسبت داده شده و البته با تائید او همراه شده است (تائیدی که رییس جمهور امریکا از رسانه‌ای کردن آن ابایی نداشته و به نوعی حمایت از ولیعهد فعلی سعودی محسوب می‌شود) نمی‌تواند بی‌ارتباط با درگیری‌های گذشته ترامپ و یکی از ثروتمندترین مردان جهان یعنی ولید بن طلال باشد.

او به وارن بافت اعراب مشهور است. لقبی که بابت سرمایه‌گذاری‌های متعدد این شاهزاده سعودی در کمپانی‌های مختلف به او داده شده. ولید بن طلال مالک ۹۵ درصد کینگدام هولدینگ کمپانی و رییس هیات مدیره این تشکیلات است. از جمله سرمایه‌گذاری‌های وسیع این شاهزاده سعودی در کمپانی‌های نام آشنایی مانند اپل، توییتر و هتل‌های زنجیره‌ای فورسیزنز است. در عین حال کینگدام هولدینگ کمپانی سهام دار بانک سیتی گروپ امریکا و پارک یورو دیزنی نیز محسوب می‌شود. به این دارایی‌ها باید هتل ساووی لندن را هم اضافه کرد.
به گزارش بلومبرگ؛ ولید بن طلال که ۴۸ ساعت قبل توسط دولت سعودی به جرم فساد مالی بازداشت شده است، در همین مدت کوتاه ۱.۲ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داد. اتفاقی که البته هنوز نام او را از بین ثروتمندترین‌ها حذف نمی‌کند. ارزش خالص دارایی‌های او با از دست دادن این مقدار به ۱۷.۸ میلیارد دلار رسید. دارایی‌هایی که البته ممکن است به مایملک دولت سعودی تبدیل شود. آنچه که مسلم است اینکه طی روزهای آینده و با شروع محاکمه این شاهزاده و دیگر بازداشت شدگان، اخبار جدیدی در راه است که می‌تواند سرنوشت یکی از ثروتمندترین مردان جهان را تحت تاثیر قرار بدهد./خبرانلاین