ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران صبح شنبه به مناسبت آغاز هفته دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هفته دولت یادآور شهادت شهید رجایی و باهنر است، اظهار داشت: وظیفه داریم در هفته دولت گزارش کاری از عملکرد دولت در طول یک سال گذشته در استان ارائه کنیم.

.
rabifallahاستاندار مازندران با بیان اینکه برای توسعه استان مازندران از سیاسی کاری پرهیزی کردم، گفت: در سطوح مدیرتی از ظرفیت‌های دو جناح سیاسی استفاده شده است.

به گزارش شرق پرس، ربیع فلاح جلودار صبح شنبه به مناسبت آغاز هفته دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هفته دولت یادآور شهادت شهید رجایی و باهنر است، اظهار داشت: وظیفه داریم در هفته دولت گزارش کاری از عملکرد دولت در طول یک سال گذشته در استان ارائه کنیم.

تعامل با مسئولان ملی و منطقه‌ای

استاندار مازندران با اشاره به اینکه بیان مسائل نیاز به بررسی و نظارت و توجه شهروندان دارد، افزود: در حال حاضر نیاز به برقراری تعاملات با مسئولان ملی و منطقه‌ای داریم.

وی با اشاره به اینکه برای بیان مسائل استان دو بار خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و زیارت سیمای رهبر و بیان مسائل در ارتباط با استان برای ما دلگرمی بود.

فلاح با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی ملی که در کشور از مازندران وجود دارد، گفت: برای توجه و تسریع در کار نیاز است با وزرا دیدار داشته باشیم و در این دیدارها نیز توجه مناسبی به برنامه‌های استان شد.

ایجاد وفاق و همدلی بین جناح‌های سیاسی

وی بیان داشت: مهم‌ترین اقدامات انجام شده ایجاد وفاق و همدلی برای استان بود و برای رفع مشکلات نیاز به بررسی دیدگاه مردم داریم و اگر تعامل و وفاق نسبی نباشد اقدام اثرگذاری صورت نمی‌گیرد.

استاندار مازندران در ادامه با اعلام اینکه مهم‌ترین اقدام من در استان ایجاد وفاق و همدلی بین مسئولان و جناح‌های سیاسی بود و تعارض و اختلافی بین جناح‌های سیاسی وجود ندارد، ادامه داد: هدف من در استان کار برای توسعه است و برای اقدامات سیاسی در این سمت ورود پیدا نکردم،  تیمی که در حال حاضر کار می‌کنند به مسائل سیاسی کار ندارند و آخرین عمر سیاسی و کاری خویش را می‌گذرانند.

استفاده از جناح‌های سیاسی در مدیریت استان

فلاح با اشاره به اینکه برای پیشبرد امور نیاز به تغییر مدیران داشتیم و تلاش داریم از همه ظرفیت استفاده کنیم، بیان داشت: وجود گروه‌های سیاسی امر طبیعی است ولی برای مدیریت تلاش کردیم که از هر دو جناح برای مدیریت استفاده شود.

مشکلات سیل مازندران هنوز پابرجا است

فلاح با اشاره به مشکلاتی که مازندران در بحران برف و کنترل مدیریت در بحران ایجاد شد، افزود: مدیریت بحران برف به صورت مناسب در استان انجام شد.

وی با اشاره به حادثه‌خیز بودن مازندران و مشکلاتی اساسی که هر از چند گاهی در استان ایجاد می‌شود، تصریح کرد: مشکلات سیل اخیر هنوز پا برجا است و برای رفع مشکل نیاز به مدیریت جامع آبخیزداری است.

استاندار مازندران گفت: برای اجرای طرح جامع آبخیزداری ۱۵۷ میلیارد تومان برای کنترل سیل اختصاص در استان داده شد.

تکمیل بزرگراه تهران ـ شمال نیاز به اعتبار دارد

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات استان را عدم وجود راه‌های مناسب عنوان کرد و ابراز داشت: جاده هراز به عنوان جاده مهم تا پایان سال آینده نیز به بهره‌برداری می‌رسد ولی احداث بزرگراه تهران ـ شمال نیاز به اعتبار ویژه‌ای دارد.

توسعه صنعت با اعتبارات یورویی

فلاح با اعلام اینکه در حوزه زیرساخت صنعت دچار مشکل هستیم، گفت: بیش از ۷۰۰ میلیارد یورو برای توسعه صنعت مصوبه گرفتیم و مجددا فضای کسب و کار در منطقه سوادکوه ایجاد می‌شود.

رفع مشکلات نساجی

وی در ادامه از رفع مشکلات در حوزه نساجی مازندران خبر داد و بیان داشت: با نصب تجهیزات جدید ۴۰۰ نفر در این منطقه مشغول به کار می‌شوند.

نمی‌توان فقط به کشاورزی مازندران دلخوش بود

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر اینکه برای توسعه استان نیاز به فعالیت در بخش‌های گردشگری و صنعت داریم و تنها صرف کشاورزی نمی‌توان دلخوش بود، ابراز داشت: برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت و برنامه‌ریزی برای ایجاد دهکده سلامت از مواردی است که می‌تواند در کنار گردشگری به گردشگری سلامت نیز توجه ویژه شود.

فلاح در ادامه به رایزنی‌های انجام شده با استانداران کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: برای توسعه استان نیاز به برقراری تعاملات داریم.

وی به اقدامات فرهنگی انجام شده در مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: چندین کنگره در استان در طول سال گذشته برگزار شد و تلاش داریم تا جشنواره‌‌های متعددی در استان برگزار شود.

تدوین منشور حمایت از تشکل‌ها

استاندار مازندران به اقدامات انجام شده برای حمایت از تشکل‌ها نیز اشاره کرد و افزود: همایشی با حضور ۴۰۰ تشکل مردم نهاد در استان برگزار و منشور حمایت از تشکل‌ها در مازندران نیز تدوین شد.

کمبود آب مازندران جدی است

وی با اعلام اینکه در حال حاضر کمبود آب مشکل اصلی استان است، تصریح کرد: برای کمبود آب کشاورزی در  احداث و بهره‌برداری دو سد در دستور کار است.

این مسئول به مطرح شدن بحث گاز و پتروشیمی در استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اقداماتی برای فعالیت پتروشیمی در برنامه کاری قرار دارد.

به گزارش فارس, وی بیکاری در مازندران را از دغدغه جدی عنوان کرد و گفت: توسعه آموزش مراکز فنی‌وحرفه‌ای نیز باید به صورت ویژه پیگیری و اجرایی شود.