دکتر کیوان کریمی گلوگاهی یکی از نخبه هایی است که با تلاش و پشتکار فراوان به مدارجی دست یافت که شاید کمترین آن افتخار مردم استان مازندران به این پزشک مقیم سیدنی استرالیا باشد.

 Keyvan-bio

گزارش ذیل یکی از اولین مصاحبه های اختصاصی شرق پرس است.  بخاطر استقبال زیاد مخاطبان از این مصاحبه و در سالگرد  این اتفاق تصمیم گرفتیم این گفتگو را  بازنشر کنیم.

 

 

 

توماس ادیسون می گوید : موفقیت نتیجه یک درصد استعداد و نود و نه درصد تلاش است…

به گزارش شرق پرس, اگر بصورت شعاری به موضوع موفقیت نگاه نکنیم، باید پذیرفت برای شکوفا شدن استعداد ها، امکانات و شرایط محیطی نقش بسزایی دارند، اما از طرف دیگر کم نیستند افرادی که با امکانات حداقلی بیشترین پیروزی ها را بدست آوردند.

دکتر کیوان کریمی گلوگاهی، یکی از جوانان نخبه شرق مازندران است که با کمترین امکانات و با نیروی اراده، فعل خواستن را صرف کرد و توانست افتخارات بزرگی را برای مردم ایران کسب کند. وی اکنون مقیم استرالیا است و بی شک یک الگوی تمام عیار برای همه جوانان ماست که بدانند، می شود و می توانیم .

علی رغم مشغله بسیار زیادی که دکتر در شهر سیدنی استرالیا داشتند اما بصورت اختصاصی با  شرق پرس گفتگویی هر چند کوتاه و بصورت اینترنتی انجام دادند که با سپاسگذاری ازهمراهی ایشان خلاصه ای از موفقیتها و فعالیتهای چند سال اخیر وی در اختیار ما قرار گرفت که از نظر می گذرانیم :

کیوان کریمی ، متولد گلوگاه شرقی ترین شهر مازندران است و در خانواده ای فرهنگی متولد شد . پدر وی ( امان الله کریمی) یکی از معلمان قدیمی در منطقه بود و بسیاری از بزرگان منطقه به شاگردی وی افتخار می کنند .

کیوان تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در گلوگاه با نمرات ممتاز پشت سر گذاشت، و همواره یکی از باهوش ترین دانش آموزان مدرسه راهنمایی شهید زاهدی گلوگاه بود. پس از آن با قبولی در امتحانات ورودی، به دبیرستان نمونه آمل رفت و در سالهای ۱۳۷۱ و ۱۳۷۲ دو مقام دومی در مسابقات علمی کشور بدست آورد. کیوان همچنین عضو برگزیده در تیم المپیاد شیمی در سطح کشور در سال ۱۳۷۲ شد.

کریمی که با جسارت، پشتکار و تلاش قله های علمی را از سن نوجوانی یکی پس از دیگری فتح می کرد سال ۱۳۷۳ با کسب رتبه ی بسیار عالی وارد دانشگاه تهران شد و در رشته پزشکی ادامه تحصیل داد.

وی پس از آن برای ادامه تحصیل به انگلیس رفت و در سال ۱۳۸۲ موفق به کسب عضویت در کالج سلطنتی پزشکان بریتانیا شد. او همچنین در سال ۱۳۸۵ به استرالیا عزیمت کرد و در سیدنی موفق به دریافت fellowship از کالج سلطنتی پزشکان استرالیا و نیوزلند شد.

دکتر کیوان کریمی، در سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۰ نیز به تحقیقات مهمی در زمینه  ” تاثیرات دیابت بر قلب و عروق ”  دست زد که موفق به کسب PHD از دانشگاه سیدنی شد. از حاصل این تحقیقات مهم، مقالات متعددی در مجلات معتبر علمی و پزشکی دنیا چاپ شد و علاوه بر آن، دکتر کریمی نتایج این تحقیقات را در کنفرانس های بزرگ بین المللی مانند کنفرانس اتحادیه قلب و عروق آمریکا، کنفرانس جامعه قلب اروپا و کنفرانس جامعه قلب و عروق استرالیا و نیوزلند ارائه داد و بعنوان سخنران مدعو به سخنرانی در زمینه تحقیقات علمی خود پرداخت.

 k1

کریمی گلوگاهی، از سال ۱۳۹۰ مشغول تکمیل دوره های فوق تخصص در بیماری قلب و عروق در بیمارستان سیدنی استرالیا است و همزمان کار تحقیقات خود را در بیماریهای قلب و عروق ادامه می دهد.

باآرزوی موفیقت برای این جوان ارزشمند کشورمان و به امید روزی که با فراهم آوردن ساز و کار مناسب زمینه بازگشت این افراد نخبه را به خاک میهن عزیز مهیا سازیم .