محمدعلی ایلخانی از برقراری دو پرواز به شهرهای منامه و دمام از فرودگاه دشت‎ناز خبر داد. به گزارش شرق پرس، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور بعد از ظهر امروز در حاشیه سفر به مازندران و افتتاح چند پروژه فرودگاهی در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام ۸۰ پرواز هفتگی از فرودگاه دشت‌ناز از افزایش دو […]

 

محمدعلی ایلخانی از برقراری دو پرواز به شهرهای منامه و دمام از فرودگاه دشت‎ناز خبر داد.

به گزارش شرق پرس، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور بعد از ظهر امروز در حاشیه سفر به مازندران و افتتاح چند پروژه فرودگاهی در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام ۸۰ پرواز هفتگی از فرودگاه دشت‌ناز از افزایش دو پرواز بین‎المللی جدید از ۲۲ تیر امسال خبر داد.

وی شهرهای تهران، جده، اصفهان، بغداد، مشهد، اهواز و شیراز همچنین کیش و بندرعباس و کرمان را مقاصد فعلی پروازهای فرودگاه دشت‎ناز مازندران اعلام کرد و افزود: از ۲۲ تیر امسال شهرهای منامه و دمام یکی از شهرهای منطقه شیعه‎نشین عربستان به صورت دو پرواز در هفته راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه این پروازها معمولا مسافران ایرانی ندارند افزود: افزوده شدن این پروازها می‎تواند سبب رشد فرودگاه و توسعه گردشگری در مازندران شود.

این مسئول به ساخت برج مراقبت پرواز فرودگاه دشت‌ناز مازندران اشاره کرد و افزود: این برج یکی از زیباترین نمونه‌ها در کشور است و ضرورت دارد مسئولان مازندران تصویر این برج را به عنوان نماد گردشگری استان در بروشورهای گردشگری جای دهند.

این مسئول با اذعان به وجود برخی مشکلات در جاده جوادالائمه میاندورود در نقطه اتصال به فرودگاه به اقدامات انجام شده برای رفع این مشکل اشاره کرد و افزود: هفته آینده در جلسه هیئت مدیره فرودگاه‌های کشور این مساله مطرح می‌شود و اعتبار لازم برای خرید برخی املاک حاشیه فرودگاه تخصیص داده می‌شود.

وی در پایان از برنامه‌ریزی برای زیباسازی معبر شرقی فرودگاه همچنین خرید منازل اطراف آن برای الحاق به فرودگاه در آینده خبر داد و افزود: یک راه دسترسی فرعی نیز برای جبران مشکل فنی موجود در جاده جواد الائمه ایجاد می‌شود.

در سال‌های گذشته کشاورزان و روستاییان برخی مناطق اطراف فرودگاه از ساخت‎وساز در زمین‌های مسکونی خود به دلیل احتمال اجرای طرح توسط فرودگاه منع شده‌اند.

به گزارش فارس، با وجود سپری شدن چهار سال از مذاکرات اولیه مسئولان فرودگاهی هنوز در جهت خرید منازل و اراضی یا اعطای اجازه ساخت به آنان تصمیمی گرفته نشده است و مسئولان تاکنون موانع اعتباری را اعلام کرده‌اند.

 

/انتهای خبر