پیشگام و عملیاتی بودن ورزشکاران و جوانان مازندران در سیل مازندران و گلستان، نه تنها تلخی ها و آلام ناشی از سیل را کاهش داد بلکه موجب امیدواری مسئولان نظام و دولت، به قشر جوان و ورزشکاران شد

شرق پرس: سیل شمال کشور آنهم در ایام نوروز مانند دو روی یک سکه بود. علیرغم تلخی هایی که داشت اما مانوری بود از همدلی و همبستگی در میان اقشار مختلف مردم از جمله جوانان و ورزشکاران و مسئولان که مطمئناً نوید بخش فردایی بهتر در ایران اسلامی خواهد بود.

اختصاص سالن های ورزشی برای تسهیل در امدادرسانی به سیل زدگان، هماهنگی با دستگاههای مختلف برای مدیریت بحران، تلاش برای کاهش میزان خسارات به اماکن ورزشی، سازماندهی ورزشکاران و جوانان برای حضور در امدادرسانی بخشی از اقدامات صورت گرفته دستگاه ورزش و جوانان مازندران در سیل اخیر بود.

مدیریت و پیگیری وزیر محترم ورزش و جوانان از لحظات نخستین حادثه سیل شمال، علی الخصوص دستورات تاثیرگذاری مانند اختصاص اماکن ورزشی امن به سیل زدگان تاثیر شگرفی در عملیاتی ماندن اعضای خانواده ورزش و جوانان در این حادثه داشت.

از سویی پای کار بودن شبانه روزی استاندار جوان، حتی در لحظات تحویل سال و دلجویی از آسیب دیدگان سیل و اقدامات عملی برای کاهش رنج های ناشی از این سیل، محرک بسیار خوبی برای جوانان و آحاد جامعه بود.

اما در سایه تدابیر صورت گرفته در دستگاه ورزش مازندران، ورزشکاران و جوانان استان در حادثه سیل نوروزی، نقشی پررنگ داشتند. از تشویق مردم برای کمک به هم نوعان در قامت یک ورزشکار ملی، تا اعزام به شهرها و روستاهای سیل زده برای کمک به هموطنان آنهم در روزهای تعصیلات نوروزی.

اعزام امدادگران جوان از هیات نجات غریق مازندران بهمراه ارسال قایق جی می نی، جت اسکی و قایق موتوری به شهرستان های سیل زده بابلسر، سیمرغ، ساری، میاندورود و حتی شهرستان آق قلا در استان گلستان و استقرار نیرو بصورت شبانه روزی در مناطق سیل زده یکی از اقدامات ارزشمند ورزشی های مازندران برای امدادرسانی در دو استان سیل زده بود.

اما جوانان مازندرانی نیز در قالب مجمع جوانان و تیم امداد و نجات قایقرانی استان نیز به کمک هم وطنان سیل زده در آق قلا استان گلستان شتافتند و از صبح روز پنجشنبه همزمان با آغاز سال جدید در این شهرستان سیل زده مستقر شدند.

ارسال محموله های امدادی اداره کل ورزش و جوانان مازندران و هماهنگی با مسئولان ذیربط در استان گلستان برای تسهیل در ارسال کمک ها و همچنین اعزام ورزشکاران و جوانان برای عملیات امداد رسانی بخشی از فعالیت های دستگاه ورزش مازندران در حادثه سیل شمال بود.

حضور همکاران و مسئولان ورزش و جوانان از ساعات اولیه جاری شدن سیل در مازندران چه در ستاد و چه در شهرستان ها برای مقابله با تخریب اماکن ورزشی و همچنین تخلیه آب از اماکن ورزشی بسیار حائز اهمیت بود و در ادامه عملیات جهت محاسبه میزان خسارت فضاهای ورزشی استان و برنامه ریزی برای بازسازی در حال انجام است.

پیشگام و عملیاتی بودن ورزشکاران و جوانان مازندران در این حادثه، نه تنها تلخی ها و آلام ناشی از سیل خانمان سوز را برای آسیب دیدگان کاهش داد بلکه موجب امیدواری مسئولان نظام و دولت ازجمله شخص دکتر سلطانی فر،  وزیر محترم ورزش و جوانان، به قشر جوان و ورزشکاران شد. چراکه پویایی جوانان، آینده روشن تری را برای کشور رقم خواهد زد./انشاالله

حبیب حسین زادگان – مدیرکل ورزش و جوانان مازندران

  • نویسنده : حبیب حسین زادگان