دبیر مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به احداث پالایشگاه نفت در بهشهر نیز یادآور شد: هشت سال سرگردان احداث این پالایشگاه هستیم و با وجود داشتن مجوزهای لازم در راستای عدم مطابقت با محیط ‌زیست بوده ‌در حالی که تمام مسائل زیست‌محیطی در این زمینه رعایت شده ‌با مشکلاتی روبرو بودیم.

 

 karafarini

احمدعلی مقیمی در نخستین جشنواره کارآفرینی شهرهای شرق مازندران که در دانشگاه جامع علمی کاربردی بهشهر برگزار شد، افزود: دولت‌ها تاجر خوبی برای اقتصاد و کارهای تولیدی و سرمایه‌گذاری نیستند و لذا باید بخش خصوصی به کمک دولت بشتابد.

 

 

به گزارش شرق پرس,  نماینده شهرستانهای شرقی مازندران گفت: کارآفرینی می‌تواند با ایجاد حوزه اشتغال کوچک و شرکت‌های دانش‌بنیان، اقتصاد کشور را از صادرات تک بعدی نفت خارج و به سمت صادرات غیرنفتی ببرد.

 

 

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای گسترده شدن مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی و تشویق مردم به کار گروهی از جمله مسائلی است که باید در رونق اقتصاد و ایجاد کسب و کار مورد توجه قرار گیرد.

 

 

مقیمی با بیان اینکه صنایع یکی از ظرفیت‌های مهم در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه هستند، خاطرنشان کرد: ‌برخی از افراد به بهانه محیط زیست مانع ایجاد صنایع در این منطقه شدند که باید این نگاه از بین برود و برای ایجاد اشتغال کار شود.

 

 

وی گفت: همه ما دغدغه محیط زیست داریم چرا که در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که سرشار از مواهب طبیعی و خدادادی است و بدون تردید ما نیز برای احداث تمام طرح‌های صنعتی، توجه ویژه‌ای به حفظ محیط زیست منطقه و جلوگیری از وارد شدن آسیب به آن داریم.

 

 

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به احداث پالایشگاه نفت در بهشهر نیز یادآور شد: هشت سال سرگردان احداث این پالایشگاه هستیم و  با وجود داشتن مجوزهای لازم در راستای عدم مطابقت با محیط ‌زیست بوده ‌در حالی که تمام مسائل زیست‌محیطی در این زمینه رعایت شده ‌با مشکلاتی روبرو بودیم.

 

 

وی گفت: در همه طرح‌های صنعتی و اقتصادی، توجه و اصرار ما به اخذ مجوزهای زیست‌محیطی و رعایت کامل استانداردهای آن داریم و تلاش می‌کنیم حتی ذره‌ای هم از آن قوانین سرپیچی نکنیم.

 

 

مقیمی همچنین با اشاره به سنگ‌اندازی‌های برخی بانک‌ها برای سرمایه‌گذاران نیز خاطرنشان کرد: برخی بانک‌ها مانع جذب تسهیلات توسط سرمایه‌گذاران شده و تنها به بنگاه سرمایه‌گذاری در کشور تبدیل شدند که نباید چنین باشد بلکه باید راه‌های ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم.

 

 

وی ادامه داد: باید مراقب باشیم که آمار ناصحیح اعتماد را از بین می‌برد و در سایه این همایش گام‌های بلندی توسط دانشگاه برداشته شده و باید همه کمک کار باشیم تا خروجی مناسبی برای ایجاد اشتغال در منطقه و کاهش بیکاری داشته باشد./فارس