حسن سلیمی از برگزاری یک دوره کلاس آموزشی زراعت برنج ویژه کارشناسان طرح همگام با کشاورز در این شهرستان خبر داد.     به گزارش شرق پرس, مدیر جهاد کشاورزی نکا روز سه شنبه به ایرنا گفت : در این دوره آموزشی دو روزه ۲۵ نفر از کارشناسان منتخب طرح همگام با کشاورز شرکت […]

 

حسن سلیمی از برگزاری یک دوره کلاس آموزشی زراعت برنج ویژه کارشناسان طرح همگام با کشاورز در این شهرستان خبر داد.

 
 
به گزارش شرق پرس, مدیر جهاد کشاورزی نکا روز سه شنبه به ایرنا گفت : در این دوره آموزشی دو روزه ۲۵ نفر از کارشناسان منتخب طرح همگام با کشاورز شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه این دوره از کلاس ها به صورت تئوری و عملی در مرکز جهاد کشاورزی دهستان ˈ قره طغان ˈ شهرستان نکا برگزار شد ، اظهار داشت : در این دوره از کلاس ها از کارشناسان استانی به عنوان مربی استفاده شده است.

سلیمی افزود : شرکت کنندگان در این دوره آموزشی با روش های تغذیه از طریق محلول پاشی برنج ، سیلیکات پتاسیم و فواید و زمان مناسب مصرف آن ، موارد مصرف بهینه کود نیتروژن و راه های تشخیص کمبود مواد غذایی، روش های مبارزه با بلاست و کرم ساقه خوار برنج و دیگر موضوعات مرتبط آشنا شدند.

وی ادامه داد : ارتقاء سطح دانش و آگاهی کشاورزان شالیکار از مسائلی است که مورد توجه جدی است و در این راستا برنامه های آموزشی متعدد در طول سال برگزار می شود که در رابطه با زراعت برنج در سال جاری تا کنون حدود ۲۰ دوره آموزشی برگزار شد.

 

/انتهای خبر