دستگاه تولید ماسک ساخته شده در مازندران قادر است با تعویض غلطک و نوع پارچه مصرفی، انواع ماسک مورد نیاز کشور از جمله ماسک فیلتردار را تولید کند.

شرق پرس : یک واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۱۶۰۰ مترمربع در شهرک صنعتی جمشیدآباد آمل، با بکارگیری ۱۵ نفر از متخصصان جوان و در کمتر از ۱۰ روز موفق به ساخت  نخستین دستگاه تولید ماسک در کشور شد.

فضلی مدیرعامل شرکت سازنده دستگاه تولید ماسک با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات دستمال کاغذی و بسته بندی فعالیت داشته و با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز آحاد مردم و بخش درمان به ماسک به عنوان اولین تولیدکننده در کشور، طراحی دستگاه تولید ماسک در دستور کار قرار گرفت، گفت: با توجه به اینکه این دستگاه در داخل کشور وجود نداشت و یک کالای وارداتی محسوب می‌شد تصمیم گرفتیم نسبت به بومی سازی آن اقدام کنیم.

او افزود: این دستگاه به طول ۵ متر و عرض یک متر و ارتفاع  ۲ متر طراحی و ساخته شده و در یک شیفت کاری ۸ ساعته قادر به تولید ۴۸۰۰۰ عدد ماسک است.

فضلی گفت: این دستگاه قادر است با تعویض غلطک و نوع پارچه مصرفی، انواع ماسک مورد نیاز کشور از جمله ماسک فیلتردار را تولید کند.

او با اشاره به اینکه از اول اسفند ۹۸ پس از طراحی این دستگاه تاکنون ۱۷ دستگاه تولید ماسک در این واحد صنعتی ساخته شده است، افزود: با توجه به سفارشات خارجی، تاکنون این واحد تولیدی به کشور‌های ارمنستان، پاکستان و ترکیه صادرات داشته است.

دارایی معاون برنامه ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران نیز در حاشیه بازدید از اینواحد تولیدی گفت: بعد از شیوع کرونا و افزایش متقاضی برای ماسک بهداشتی، یک کار جهادی در این واحد تولیدی نسبت به طراحی و ساخت دستگاه تولید ماسک انجام شده است.

او افزود: اعتماد به جوانان و متخصصان داخلی می‌تواند گره‌گشای برطرف شدن موانع و مشکلات باشد.

 

 

 

روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی مازندران