مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه بیشترین نزاع مربوط به شهر ساری با عدد 2 هزار 780 مورد بود گفت : مرداد امسال بیشترین نزاع در استان گزارش شد

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، علی عباسی با بیان اینکه آمار معاینات انجام شده، ۶ ماه سالجاری در استان را ۱۳ هزار ۱۰۱ نفر است، اظهار کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشت و از این تعداد ذکر شده ۸ هزار ۵۶۶ نفر مرد و بقیه زن هستند.

وی افزود: بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری با عدد ۲ هزار ۷۸۰، بابل با عدد هزار و ۶۰۷ و آمل با عدد هزار و ۳۵۸ نفر و کمترین موارد نزاع به ترتیب در شهرهای عباس‌آباد با عدد ۲۲۱ نفر ثبت شده است.

براساس آمار ارجاعی از مراکز استان، در مردادماه ۲ هزار و ۳۳۶، شهریور با  ۲ هزار و  ۳۰۴، تیر با ۲هزار و ۲۶۷ به ترتیب بیشترین  و فروردین با هزار و ۸۹۵ کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی‌قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که بر اساس نوع و میزان آسیب‌دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

وی یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین‌بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفت‌وگو و تفاهم مشکلات فی مابین را حل و فصل کنند.