اهدا زمین و ساخت سالن ورزشی بنام حسن یزدانی قهرمان المپیک در لپو صحرا شهرستان جویبار موجب درگیری مردم بومی و عوامل ساخت این سالن ورزشی شد

شرق پرس : درگیری موافقان و مخالفان ساخت سالن ورزشی حسن یزدانی در لپوصحرا جویبار ۶ زخمی برجای گذاشت.

سید علی اسد فرماندار جویبار در اینباره گفت : بعد از المپیک ۲۰۱۶ قطعه زمینی از منابع ملی و طبیعی و در مسیری قانونی برای ساخت سالن ورزشی در اختیار حسن یزدانی قرار گرفت که تعدادی از دامداران و کشاورزان منطقه نسبت به این واگذاری معترض بودند.

وی افزود؛ مطالعات ساخت این ورزشگاه در ضلع جنوبی روستای لپوصحرا از همان زمان واگذاری آغاز شد.

اسد در تکمیل اظهاراتش درباره این درگیری گفت : تعدادی از معارضین در چند نوبت مانع انجام کار شدند اما چند جلسه با طرفین دعوا برگزار و بر لزوم تمکین به قانون تاکید شد و امروز نیز افرادی برای انجام عملیات ساخت‌ و ساز ورزشگاه در محل اجرای طرح آمدند که با مخالفت تعدادی از کشاورزان و دامداران منطقه مواجه شدند.

فرماندار جویبار بیان کرد؛ این مخالفت سبب درگیری دو طرف شد و در ادامه نیروی انتظامی بلافاصله در منطقه حاضر و مسببان درگیری را دستگیر کرد.

نماینده دولت در شهرستان جویبار تاکید کرد؛ این قطعه زمین در چارچوب قانون و برای توسعه ورزش جویبار واگذار شد و اگر افرادی مخالف این واگذاری هستند باید از مراجع قانونی اقدام کنند.

دامداران معتقد هستند که این قطعه زمین چراگاه دام‌های آنان است و قابل واگذاری نیست اما بر اساس مستندات قانونی که ادارات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی ارایه دادند این زمین قابلیت واگذاری داشت.

ذکریا اشکپور سخنگوی مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس ۱۱۵ مازندران نیز درباره مصدومان این حادثه گفت : حادثه درگیری امروز در لپوصحرای جویبار ۶ زخمی داشت که هر ۶ نفر به بیمارستان اعزام شدند.

اشکپور گفت : ۵ نفر از این مصدومان مرد و یک نفر زن بودند.

 

 

 

 

 

 

 

صداوسیما