رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل 150 دانشجو ارائه کننده درخواست پذیرش تحصیل در این دانشگاه را از کشورهای ایتالیا ،  دانمارک ، عراق و ... معرفی کرد

شرق پرس : دانشگاه نوشیروانی بابل استان مازندران در نخستین سال کسب جواز برای جذب دانشجویان خارجی، بیش از ۱۵۰ درخواست پذیرش از سوی داوطلبان خارجی علم آموزی دریافت کرده است.

این دانشگاه که در رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز ۲۰۱۹ در آسیا، رتبه‌ اول در میان دانشگاه‌های ایرانی و رتبه‌ ۴۳ در میان ۴۱۷ دانشگاه آسیایی را کسب کرد، در سال تحصیلی گذشته دارای ۶ هزار دانشجو در ۶ دانشکده مهندسی شیمی ، عمران، برق و کامپیوتر، مکانیک ، صنایع و دانشکده علوم پایه با ۴۰۰ کارمند و عضو هیات علمی بود.

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی روز چهارشنبه در نشست معاونان و مدیران روابط بین الملل دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور گفت : با توجه به استقبال گسترده دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که تعدادشان بیش از ۱۵۰ نفر بود، تنها دانشجویان با رزومه علمی قابل قبول پذیرش شدند.

دکتر جواد واثقی امیری با اشاره به جایگاه علمی این دانشگاه و ضرورت صیانت از این جایگاه در تمامی ابعاد ، افزود:  برای تحصیل سال جاری ۷۵ نفری که دارای رزومه علمی قابل قبول بوده و استانداردهای لازم علمی را داشتند، پذیرش شده اند.

وی گفت: ۸۰ درصد این  دانشجویان خارجی برای مقطع دکترا و بقیه برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرفته شدند.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دانشجویان ارائه کننده درخواست پذیرش تحصیل در این دانشگاه را از کشورهای ایتالیا ،  دانمارک ، سوریه ، عراق و افغانستان معرفی کرد.

وی با اعلام این که دانشگاه نوشیروانی بابل افتخارات علمی به خاطر کسب رتبه در عرصه های بین المللی در سال های اخیر مورد استقبال فراوان دانشجویان خارجی قرار گرفته است، توضیح داد: استادان این دانشگاه از فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر جهان و ایران می باشند که برخی از آنها در فهرست یک درصد برتر دانشمندان جهان قرار دارند .

واثقی گفت: دانشگاه نوشیروانی بابل در میان ۱۰ دانشگاه برتر ایران قرار دارد که فارغ التحصیلانش ارزیابی مجدد نمی شوند.

وی ابراز امیدواری کرد که برای سال های تحصیلی آینده پذیرش دانشجویان خارجی در این دانشگاه افزایش یابد.

شانزدهمین نشست مشورتی معاونان و مدیران بین المللی دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور به مدت یک روز در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

irna