محمد دامادی گفت: مشکل فنی جاده جوادالائمه باید زودتر رفع شود تا بار ترافیکی فرودگاه را از این روستا برداریم زیرا این مسأله مشکلات ترافیکی زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

damadi123

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این جدیت و پیگیری وجود داشته باشد تا چند سال آینده مشکل جاده گهرباران به کلی رفع می‎شود.

به گزارش شرق پرس, محمد دامادی در گفت‎وگو با فارس  اظهار داشت: مازندران با توجه به آب و هوا و منظر زیبایی که دارد این حس را از گذشته ایجاد کرد که این استان مشکل و کمبودی ندارد که این مسأله درست نیست.

وی افزود: برخی از مسئولان تا زمانی که کمبودهای استان را از نزدیک نبینند باور نمی‌کنند که ما روستاهایی را داریم که شرایط مناسب در حوزه راه دسترسی ندارند و نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت نشده در ساری و میاندورود وجود دارد.

نماینده مردم شهرستان‎های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی طول جاده‌های آسفالت نشده در این دو شهرستان را برابر با نیمی از کل راه‎های روستایی آن دانست و گفت: رسیدگی به این مشکل مستلزم حضور مسئولان ملی در منطقه است.

این مسئول اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده توانستیم معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی را به این مناطق ببریم و وی پس از بازدید کمبودهای این مناطق باور نمی‌کرد که وضعیت راه‌های روستایی در مازندران تا این حد با مشکل مواجه باشد.

دامادی تصریح کرد: به همراه مدیرکل و معاون وزیر راه از مسیر روستاهای سرتا و جناسم در شهرستان میاندورود بازدید داشتیم که مقرر شد در چند ماه آینده ۶ کیلومتر از این مسیر را آسفالت کنیم همچنین در مورد روکش آسفالت مسیر چهارراه ورکلا تا روستای گله‎دون نیز تصمیمات مناسبی گرفته شد.

عضو خانه ملت افزود: در مسیر چهاردانگه برخی مناطق اندکی آسفالت نیاز داشت که با تامین قیر مقدمات آن فراهم شد اما با پایان روز فرصت نشد تا برخی مناطق مهم دیگر نیز مورد بازدید قرار بگیرند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در پایان این بازدید یک روزه قرار شد جلسه‌ای را در تهران برگزار کنیم تا یک جمع‎بندی کامل از کارهای لازم داشته باشیم اما برخی کارهای کوچک‎تر را انجام می‌دهیم.

وی تاکید کرد: بازدید دیروز این حقیقت را به معاون روستایی وزیر راه نشان داد که مشکلات مازندران در این حوزه تا چه حد است و اینکه نشان دهیم ساری و میاندورود چه مشکلاتی دارند.

دامادی در مورد محور گهرباران، گفت: برخی از نیوجرسی‎های لازم در این مسیر به‌ویژه تا چهارراه ورکلا نصب شده و امروز نیز صحبت‎هایی را برای ایمن‎سازی این مسیر با مسئولان اداره راه داشتیم و تلاش می‎کنیم که اعتباراتی را از طریق معاونت وزارت راه و شهرسازی و داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بگیریم.

این مسئول افزود: در زمینه تعریض محور گهرباران هم تعاملاتی را برای دریافت بودجه تعریضی با رئیس سازمان بنادر و کشتیرانی کشور داشتیم که منتظر انجام مراحل اداری هستیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر این جدیت و پیگیری وجود داشته باشد تا چند سال آینده مشکل جاده گهرباران به کلی رفع می‎شود، افزود: جاده تاکام و سد فریم نیز یکی دیگر از موارد در دست پیگیری است که نتایج آن به‌زودی اعلام می‌شود.

وی گفت: روستاهایی مانند اسلام‌آباد از روستاهای بزرگ و به نوعی روستا شهر هستند یعنی روستایی که بزرگ شده و قابلیت شهر شدن را دارند و ما نمی‌توانیم نیوجرسی‎های مربوط به جاده‏‌های بیابان را در آن استفاده کنیم زیرا این تجهیزات مربوط به جاده است.

دامادی افزود: با صحبت‌هایی که با معاون وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان داشتم مقرر شد این کار کاملا متوقف شود، ضمن اینکه یک میدان کوچک نیز باید در این مسیر ایجاد شود.

این عضو خانه ملت در پایان گفت: مشکل فنی جاده جوادالائمه باید زودتر رفع شود تا بار ترافیکی فرودگاه را از این روستا برداریم زیرا این مسأله مشکلات ترافیکی زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.