آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با تاکید بر اجرای تحقق شعار سال که از سوی رهبری مطرح شد، اظهار داشت: دشمن فرهنگ را نشانه گرفته است.  به گزارش شرق پرس, وی با بیان اینکه کم شدن صداقت، لیاقت، عفت و تقوی از مواردی است که باید […]

 

 

آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با تاکید بر اجرای تحقق شعار سال که از سوی رهبری مطرح شد، اظهار داشت: دشمن فرهنگ را نشانه گرفته است.

 به گزارش شرق پرس, وی با بیان اینکه کم شدن صداقت، لیاقت، عفت و تقوی از مواردی است که باید به خودمان توجه کنیم، افزود: این موضوعات که وارداتی نیست، باید به درون خودمان توجه کنیم.

امام جمعه ساری، به اهمیت اقتصاد در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: دین مبین اسلام اقتصاد را شریان حیاتی جامعه می‌داند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مکتب سرمایه‌داری و مکتب کمونیسم انسان را در خدمت اقتصاد می‌داند، تصریح کرد: منطق دیگری این اصل را رد کرده و می‌گوید اقتصاد ابزار و وسیله در خدمت جامعه است.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم حدود ۴۵۰ آیه در مورد اقتصاد آورده است و همچنین صدها روایت در این‌باره از ائمه اطهار ذکر شد.

طبرسی با اشاره به اینکه ۵۲ کتاب فقهی در جامعه اسلامی موجود است که بر سه قسم عبادات، معاملات و سیاست پرداخته‌اند، یادآور شد: ۱۴ کتاب در فقه مربوط به اقتصاد است.

وی در بخشی از سخنانش به موضوع کار و جایگاه کارگری پرداخت و گفت:  بسیاری از کارخانجات استان تعطیل و کارگران ما هم بیکار هستند.

امام جمعه ساری با اشاره به برخی مشکلاتی که در جامعه ما وجود دارد، مطرح کرد  وجود مشکلات نشان‌دهنده عدم اجرای عدالت در جامعه است.

 وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای به انزوا کشیدن کشورمان اضافه کرد:  دشمنان با فشار اقتصادی تلاش دارند جامعه اسلامی ما را به انزوا بکشند و برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمن، باید اجرای اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مردم در جامعه فقیر دین گریز می‌شوند، تصریح کرد: مسئولان باید منشور عدالت علی(ع) را در جامعه ساری و جاری کنند، همانطور که رهبری بر اقتصاد و فرهنگ تاکید کردند.

وی به سابقه ولایتمداری و تشیع بودن مردم مازندران اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس آمار ارائه شده در کشور، مازندران به لحاظ جمعیت سادات در کشور رتبه برتر دارد.

طبرسی اضافه کرد: ۶۱۶ هزار و ۸۷ نفر از جمعیت ۳ میلیون مازندران سید هستند.

وی کاهش ازدواج، موالید و افزایش طلاق در مازندران را سبب نگرانی دانست و افزود: نباید اجازه دهیم نسل شیعیان کم شود.

امام جمعه مرکز مازندران شکست حمله آمریکا در طبس را امداد غیبی از سوی قدرت خداوند اعلام کرد و گفت: لطف خداوند در تمام دوران به ویژه دوران دفاع مقدس شامل حال جمهوری اسلامی شد.

وی در بخش پایانی سخنانش بر جایگاه کارگران ارج نهاد و یادآور شد: فداکاری جامعه کارگران در دوران دفاع مقدس و نیز عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی بر کسی پوشیده نیست./فارس

 

/انتهای خبر