منابع رسمی خسارات اولیه سیل در شهرستان گلوگاه را برآورد کردند که نشان می دهد بسیاری از خانه ها و تاسیسات این شهرستان در شرق مازندران آسیب های جدید دیده اند

شرق پرس : بارندگی شدید و بی وقفه که از شب گذشته در ناحیه شرق مازندران و شهرستان گلوگاه آغاز شد موجب خسارات جدی به بیش از ۵۰ واحد مسکونی و ادارات و تاسیسات این شهر شده است .

 

تصاویر ارسالی نشان می دهد علاوه بر منازل شهروندان ادارات و تاسیسات این شهرستان نیز مورد آسیب جدی واقع شد.

 

خسارات سیل به منازل و تاسیسات زیربنایی شهرستان گلوگاه + تصاویر

تصاویری از خسارت سیل به ساختمان فنی حرفه ای شهرستان گلوگاه

 

معاون امور عمرانی استاندار مازندران به ثبت ۱۴۰ میلی متر بارش باران در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر و بابل اشاره کرد و گفت: بیشترین میزان بارش در شهرستان گلوگاه منجر به وقوع سیلاب و خسارت به واحد‌های مسکونی منطقه شد.

مهدی رازجویان با بیان اینکه بر اثر سیلاب به ۴ روستای تیله نو، ولمازو، لمراسک و خورشید کلا شهرستان گلوگاه بیشترین خسارت وارد شد، افزود: دو واحد مسکونی ساخته شده با خشت خام به طور ۱۰۰ درصدی تخریب و حدود ۳۰ واحد مسکونی بالای ۵۰ درصد خسارت وارد شد.

او گفت: این تعداد واحد‌های مسکونی دچار خسارت به دلیل بکارگیری مصالح خشت و گل از استحکام کافی برخوردار نیست توسط کارشناسان مدیریت بحران غیر قابل سکونت اعلام شد.

 

خسارات سیل به منازل و تاسیسات زیربنایی شهرستان گلوگاه + تصاویر

رازجویان با بیان اینکه هم اکنون انشعابات آب، برق، گاز در تمامی روستا‌های وصل است، افزود: تمامی راه‌های ارتباطی و دسترسی به روستا‌های سیل زده بازگشایی شده است و تردد در جریان دارد.

معاون امور عمرانی استاندار مازندران به کدورت بالای آب آشامیدنی ۴ روستای تیله نو، ولمازو، لمراسک و خورشید کلا شهرستان گلوگاه بر اثر سیلاب اشاره کرد و گفت: هم اکنون با تانکر آبرسانی در این مناطق در حال انجام است.

او گفت: با برطرف شدن کدورت آب، آبرسانی از طریق شبکه لوله کشی روستا‌ها از سر گرفته می‌شود.

 

سیل مسیر بهشهر به گلوگاه را مسدود کرد / مدارس شهرستان گلوگاه تعطیل شد

 

ابهام در سرنوشت بانوی مفقود شده در سیل گلوگاه

 

سرنوشت بانوی سالمندی که در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب شهرستان گلوگاه مفقود شده در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و امدادگران تاکنون هیچ نشانی از وی پیدا نکرده‌اند