تصمیم آموزش و پرورش میاندورود در انتقال مدرسه 22 بهمن سورک به مدرسه کمیل در ابتدای ورودی دارابکلا موجب نگرانی و سردرگمی دانش آموزان و خانواده های آنها شد

به گزارش شرق پرس, مدرسه ۲۲ بهمن سورک بدون شک یکی از خاطرات نوستالوژیک و بیادماندنی بچه های نسل دیروز و امروز و حتی روستاهای اطراف شهر سورک است.

زمزمه تعطیلی این مدرسه و ادغام با مدرسه ای دیگر در ابتدای ورودی روستای دارابکلا شهرستان میاندورود, چند وقتی است که تبدیل به دغدغه ای برای مردم شهر شده است.

از سویی آموزش و پرورش شهرستان میاندورود دلیل انتقال و یا تعطیلی این دبیرستان را تعداد کم دانش آموزان بیان می کند و از سویی مردم شهر دلایلی مانند طولانی و خطرناک بودن مسیر تردد برای فرزندانشان و بدون دبیرستان شدن شهر سورک را دلیل مخالفت خود با این اقدام بیان می کنند.

این کشمکش ها در حالی تا آغاز سال تحصیلی جدید ادامه یافت که خبر رسید دانش آموزان شهر سورک و خانواده های آنان, اولین روز ماه مهر و شروع سال تحصیلی جدید با حضور در محل دبیرستان ۲۲ بهمن سورک, مخالفت خود را با هر تغییری در محل این دبیرستان اعلام کردند.

مسئولان آموزش و پرورش میاندورود نیز با اشاره باینکه تعداد استاندارد و بعبارتی حدنصاب تشکیل هر کلاس ۱۶ نفر است اعلام کردند؛ پایه دهم ریاضی ۷ نفر و رشته تجربی این دبیرستان نیز ۳ دانش آموز داشت که ناگزیر به تجمیع شدیم.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان میاندورود نیز در اینباره اظهار داشت؛ مدرسه ۲۲ بهمن شرایط لازم برای میزبانی همه دانش آموزان را نداشت و به این دلیل مجبور شدیم با توجه به فضای آموزشی و ورزشی مدرسه کمیل این دبیرستان را برای تجمیع دانش آموزان در سه رشته تحصیلی انتخاب کنیم.

وی همچنین گفت : با این تجمیع, هم نام دبیرستان به کمیل میاندورود تغییر خواهد کرد و هم مدارس شهر سورک بصورت تک شیفت اداره خواهند شد که از لحاظ آموزشی نیز به استانداردهای روز نزدیک تر است.

نگرانی های شهروندان سورک در حالیست که بخشی قابل توجهی از مردم طی سالهای گذشته همواره از تصمیمات غیرکارشناسی در مسائل مختلف این شهرستان گلایه مند هستند و مواردی مانند تخریب حمام سنتی, تصمیمات درباره زمین های اوقاف, عدم استفاده از نیروهای بومی و آشنا به مسائل منطقه در پست های مدیریتی شهرستان, تخریب یا تغییرات گسترده در اماکن عام المنفعه و … را حاصل عدم توجه به خواست شهروندان ذکر می کنند.

لازم به ذکر است پس از اعتراضاتی که خانواده های دانش آموزان و شهروندان سورکی به این تصمیم گیری داشتند, جلسات و تصمیمات جدیدی درباره این طرح جنجالی روی داد که منابع رسمی تا لحظه نگارش خبر جزئیات آنرا منتشر نکردند.