سعید سیستانی پدر علیرضا در رابطه با چگونگی تصادف در نکا می‌گوید: روز ۲۵ اردیبهشت ماه امسال پسرم در حادثه تصادف موتورسیکلتش با یک پراید بر سر تقاطعی در شهر نکا و اصابت سرش به جدول دچار مرگ مغزی شد و با صحبتهای انجام شده رضایت دادیم که اعضایش را به هفت نفر […]

 

اهدا اعضا جوان نکایی خانواده سیستانی

 

سعید سیستانی پدر علیرضا در رابطه با چگونگی تصادف در نکا می‌گوید: روز ۲۵ اردیبهشت ماه امسال پسرم در حادثه تصادف موتورسیکلتش با یک پراید بر سر تقاطعی در شهر نکا و اصابت سرش به جدول دچار مرگ مغزی شد و با صحبتهای انجام شده رضایت دادیم که اعضایش را به هفت نفر اهدا کنیم.

 

به گزارش شرق پرس به نقل از فارس علیرضا سیستانی جوان ۲۷ ساله نکایی در حادثه تصادف موتورسیکلتش با یک پراید دچار مرگ مغزی شد.

خانواده این جوان نکایی روز گذشته ۲۹ اردیبهشت ماه با اهدای اعضای فرزند خود جان افراد نیازمند را نجات دادند.

سعید سیستانی پدر علیرضا در رابطه با چگونگی تصادف در نکا می‌گوید: روز ۲۵ اردیبهشت ماه امسال پسرم در حادثه تصادف موتورسیکلتش با یک پراید بر سر تقاطعی در شهر نکا و اصابت سرش به جدول دچار مرگ مغزی شد.

پدر علیرضا سیستانی که اعضای فرزندش به بیماران پیوند زده شده است، گفت: با علم به اینکه اعضای پسرم حیات دوباره به زندگی افراد دیگر می‌بخشد اهدای عضو انجام دادیم.

وی گفت: با انتقال سریع به بیمارستان امام حسین(ع) با هماهنگی انجام شده به بیمارستان امام‌خمینی(ره) ساری منتقل شدند که در آنجا با توجه به مرگ مغزی در رابطه با اهدای عضو صحبت‌هایی انجام شد که در نهایت با انتقال به تهران، انتقال عضو انجام شد.

سیستانی ادامه داد: روز گذشته ۲۹ اردیبهشت ماه عمل اهدای عضو و جداسازی اعضا انجام شد که از ساعت ۱۴ تا ۱۶ عصر این عمل انجام شد و اعضای بدن پسرم به بیماران نیازمند اهداء شد.

وی گفت: باید تعصبات و سنت‌ها را کنار گذاشت و احساساتی برخورد نکرد چرا که همه ما با مرگ به زیر خاک می‌رویم و اعضای ما در آن جهان به کار نمی‌آید اما اگر این اعضا جان دوباره به یک زندگی ببخشد می‌تواند مفید و مثمر ثمر باشد.

ام‌سلیمه بیاتی مادر علیرضا سیستانی نیز در این گفت‌وگو اظهار داشت: برای من هم شاید جدایی از فرزندم مثل همه مادران بسیار سخت و جانکاه بود اما این اهدای عضو را برای رضای خدا انجام دادم و امیدوارم خدا از ما قبول کند.

وی ادامه داد: با توکل بر خدا قانع شدم که اعضای بدن فرزندم را اهداء کنم تا زندگی دوباره برای افرادی باشد که حق زندگی دارند و هنوز می‌توانند سالیان سال زندگی کنند.

بیاتی گفت: با نشان دادن مهری که بر دست دارم و اثر انگشت من بر روی کاغذ اهدای عضو بیانگر رضایت قلبی من است تا پدر و مادر دیگری به دلیل از دست دادن عضوی از بدن مانند ما عزادار نشوند.

وی افزود: فرزندم یک دختر به‌ نام کیانا دارد که چهار سالش است که امیدوارم با تربیت صحیح این فرزند، از وی فرد مفیدی برای جامعه بسازیم.

این مادر گفت: از مرگ فرزندم ناراحت هستم، چرا که دلبستگی شدیدی به فرزندم داشتم و این جدایی از جگر گوشه‌ام بسیار سخت است، اما از اینکه در این امتحان خدا قبول شدم، خوشحال هستم که با اهدای عضو فرزندم زندگی افراد دیگر ادامه پیدا می‌کند.

عبدالرحمان قاسمی گلوردی از بستگان این مرحوم که در کارهای اداری و اهدای عضو همراه این خانواده بوده است نیز گفت: همه ما می‌دانیم جدایی از عزیز بسیار سخت است اما خانواده سیستانی با گذشت فراوان این درس را به همه جامعه دادند که باید برای حیات زندگی دیگران از خود گذشت.

وی تصریح کرد: در اثر شدت ضربه، مرگ مغزی بیمار توسط تیم پزشکی در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری اعلام شد و با رضایت خانواده محترم ایشان، بیمار برای جداسازی اعضاء به تهران منتقل شد که این جدا سازی انجام شد.

وی افزود: در فرم اهدای اعضایی که خانواده سیستانی پر کردند هفت عضو قلب، کبد، ریه‌ها، کلیه‌ها و نشوج اهداء شده است که با اعلام کادر پزشکی این عمل انجام و جدا سازی و اهدای اعضا انجام شد.

قاسمی بیان داشت: اهدای عضو عمل خدا پسندانه‌ای است که باید در جامعه ترویج شود و همه ما بدانیم اگر فرهنگ اهدای عضو بیماران مرگ مغزی بیشتر شود، دیگر شاهد مرگ هموطنانی که سال‌ها در انتظار دریافت عضو هستند نخواهیم بود.

 

/انتهای خبر